Teksty na stronę internetową dla ludzi i …robotów

teksty na stronę internetową

Ludzie i roboty... wydaje się, że to dwa światy, które tylko w literaturze czy filmie istnieją obok siebie. A jednak nie! Internet stał się polem, na którym te dwa podmioty funkcjonują razem w tym samym czasie i przestrzeni. Co więcej, pełnią tam niezwykle istotne funkcje. Każdy, kto chce pisać skuteczne i wartościowe teksty na stronę internetową, powinien dobrze poznać tych bohaterów i postarać się jak najlepiej spełniać ich wymagania. Dlaczego?

Content is the king, czyli wartościowe treści dla ludzi

Ludzie, którzy odwiedzają Twoją firmową witrynę, to Twój cel. To głównie z myślą o nich powinno się pisać, ponieważ do nich chcesz trafić ze swoim przekazem. Ale pamiętaj – nie są to osoby bezmyślnie buszujące po internecie. Odwiedzając Twoją witrynę mają w tym określony cel, a mianowicie szukają informacji. Jeżeli nie znajdą tam ego contentu, a wiadomości podane będą w nieciekawy, nieczytelny sposób, to odbiorcy szybko uciekną. Zrezygnują z dalszej wizyty i zaczną przeglądać konkurencyjne strony. Musisz więc w nich wycelować i szybko ich złapać. Jak? O tym więcej TUTAJ.

Wydaje się, że nie ma nic prostszego niż napisanie tekstów na stronę firmową. W końcu znasz się na tym co robisz, co jest więc trudnego w przelaniu tego na stronę WWW? Sprawa jest jednak znacznie bardziej skomplikowana niż może się wydawać. Możesz poprosić o pomoc specjalistę copywritera, możesz też spróbować własnych sił. Postaram się pokazać Ci, co należy zrobić, aby zwiększyć swoją szansę na sukces.

Zanim zaczniesz pisać teksty na stronę internetową

Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić przed rozpoczęciem pisania, jest odpowiednie przygotowanie się do tego. Przeanalizuj następujące kwestie:

  • Określ cel, jakiemu będą przyświecać teksty na stronę internetową. Chcesz, aby użytkownicy zapisali się na newsletter, a może wolisz, aby przeczytali jak największą liczbę artykułów branżowych?
  • Ustal, kim jest odbiorca Twoich treści na stronę www, w jakim środowisku żyje, jakie są jego potrzeby i zainteresowania. Co innego zaciekawi ucznia liceum, co innego natomiast młodą kobietę sukcesu.
  • Pamiętaj, aby mówić językiem swoich odbiorców. Określ więc styl i słownictwo, jakim się posługują.
  • Co chcesz zakomunikować za pomocą strony WWW? Ma być ona techniczną prezentacją Twoich produktów, a może pokazaniem, że jesteś ekspertem w branży?
  • Na koniec zapoznaj się z konkurencją. Pomyśl, jakie są Twoje mocne strony w porównaniu z innymi i podkreśl je w komunikacji. Wiadomo przecież, że lepiej uczyć się na cudzych błędach niż samemu je popełniać ;)

Masz już wszystko przemyślane? Jeśli tak, to pewnie sądzisz, że możesz już zacząć pisać teksty na stronę internetową. Otóż nie, to dopiero pierwsza strona medalu. Druga to podporządkowanie treści...robotom.

Dlaczego roboty są równie ważne jak ludzie?

Roboty i ludzie istnieją w przestrzeni internetowej równolegle. Musisz więc z taką samą troską zadbać o ich potrzeby. Ale nie martw się, nie chodzi tu o roboty ze świata Stanisława Lema czy Matrixa. Chodzi tu oczywiście o roboty wyszukiwarek, które odczytują zawartość poszczególnych witryn i indeksują je.

Aby Twoja strona została uznana za wartościową i dzięki temu umieszczona na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, konieczna jest optymalizacja treści pod kątem SEO. Każdy wyszukiwarkowy robot ma nieco inne wymagania i sposób działania, jednak są pewne zasady, które są wspólne dla wszystkich:

  • Roboty nie lubią powielania – nie wolno kopiować cudzych tekstów. Choć wydaje się to oczywiste, nie dla wszystkich takim jest. Oszustwo szybko zostanie wykryte, a strona zawierająca skradziony content może być zbanowana.
  • Odpowiednie słowa kluczowe - to jest to, co roboty lubią najbardziej ;) Nie należy wybierać zbyt ogólnych słów, gdyż w ich przypadku panuje spora konkurencja. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest zawężenie fraz kluczowych do nazwy usługi, produktu i miasta, w którym prowadzimy działalność.
  • Nie przesadzaj z ilością - słowa kluczowe powinny pojawić się w tekście maksymalnie 3-4 razy w podstawowej formie. Ich nadmierne użycie może spowodować, że tekst zostanie uznany za spam.
  • Techniczna strona tekstu – wszystkie teksty na stronę internetową powinny mieć odpowiednią strukturę. O takich elementach, jak tytuł ze słowem kluczowym, lead, rozwinięcie i zakończenie chyba nie trzeba wspominać.

Jeśli wdrożysz wszystkie wymienione wyżej zasady, wiedz, że zrobiłeś wszystko, aby teksty na stronę internetową były odpowiednio przygotowane.  Musisz tylko ocenić, czy jesteś w stanie zrobić to samodzielnie, czy potrzebujesz pomocy.

Choć Stanisław Lem powiedział, że „Nikt nic nie czy­ta, a jeśli czy­ta, to nic nie ro­zumie, a jeśli na­wet ro­zumie, to nic nie pamięta” to wiedz, że użytkownicy internetu oraz... roboty czytają! I to bardzo uważnie. Dlatego teksty na stronę internetową bezwzględnie powinny zawierać wartościowy i odpowiednio zoptymalizowany content. Zadbaj z równą troską o ludzi i roboty, a trafisz do tych odbiorców, na których Ci zależy.

Foto: http://www.sxc.hu/

DODANO: 4.06.2013r.
KOMENTARZE: Facebook - , Disqus - 0

komentarze

Marketing, reklama
i komunikacja w sieci!

fb rs