Gwałtownie rozwijający się świat mediów społecznościowych nie ogranicza się tylko do aspektu towarzyskiego. To także bezwzględna walka o klienta, w której liczy się przede wszystkim pomysł i przemyślana strategia. W dziale tym doradzamy jak wykorzystać ten nieograniczony potencjał social media, pielęgnować relacje z użytkownikami, generować tzw. szum. Omawiamy także różne nowinki ze świata SM.

hashtagi na Facebooku

Hashtagi na Facebooku - pomogą czy zaszkodzą?

Facebook wprowadził hashtagi # znane z portalu Twitter. I o dziwo, u nas też już działają! Wprowadzenie tej nowej opcji umożliwia śledzenie oraz indeksowanie rozmów na podstawie tematów. Warto więc zastanowić się, czy i jak można je sensownie wykorzystać.

Czytaj dalej...

DODANO: 14.06.2013r.
KOMENTARZE: Facebook - , Disqus - 0
Kuszenie fana

Kuszenie fana, czyli jak nazwać firmowy profil na Facebooku

Wydaje się, że gdy zakładasz firmowy profil na Facebooku, jego nazwa jest najmniejszym problemem. Przecież nazwać go trzeba nazwą firmy! Ale czy zawsze jest to korzystne rozwiązanie?

Zakładając fanpage na Facebooku zastanawiamy się nad grafiką, awatarem czy informacjami zamieszczonymi w opisie. Często w ogóle pomijamy nazwę fanpage'a z góry zakładając, że będzie nią nazwa naszej firmy. Jednak jest to równie ważna, jeśli nie ważniejsza rzecz, jak odpowiedni dobór cover photo. Dlaczego?

Kuszenie fana na Facebooku?

Czytaj dalej...

DODANO: 31.05.2013r.
KOMENTARZE: Facebook - , Disqus - 0

Facebook Graph Search nadchodzi

Facebook Graph SearchNowe narzędzie, którego zadaniem jest ułatwienie poruszania się po danych facebooka zaprezentowane zostało przez zespół Marka Zuckerberga na konferencji prasowej 15 stycznia bieżącego roku. Choć póki co aplikacja dostępna jest jedynie w wersji testowej (ma się to zmienić jeszcze w tym roku), już teraz widać, że wydatnie wpłynie ona na zachowanie użytkowników portalu, zarówno tych którzy posługują się nim prywatnie, jak i tych, którzy używają go do celów biznesowych. Dla tych pierwszych Facebook Graph Search ma stać się trzecim – obok osi czasu i strumienia wiadomości – filarem  codziennej aktywności. Tym drugim narzędzie to dostarczy przede wszystkim metod zwiększania efektywności facebookowych kampanii marketingowych.

Czytaj dalej...

DODANO: 9.05.2013r.
KOMENTARZE: Facebook - , Disqus - 0
Marketing na youtube

Marketing na YouTube – niezbędne wskazówki

Marketing na youtubeYouTube bez wątpienia należy do tych wyjątkowych serwisów, których nie trzeba przedstawiać żadnemu internaucie. W ostatnich latach doświadczył on prawdziwej eksplozji popularności. Rewolucja, którą zaprowadził w wielu aspektach naszego życia, nie ominęła też marketingu. O czym zatem należy  pamiętać prowadząc firmowy kanał na Youtube? Czytaj dalej...

DODANO: 29.04.2013r.
KOMENTARZE: Facebook - , Disqus - 0
Hejter czy fan?

Fan czy hejter – kogo trzymać blisko siebie?

Stare porzekadło mówi: strzeż mnie od przyjaciół, z wrogami poradzę sobie sam. W social mediach wszelkie działania dążą w przeciwną stronę. Jeden hejter potrafi przyprawić nas o podwyższone ciśnienie. Jednak czy słusznie powinniśmy się ich bać? Czy nie lepiej poświęcić czas swoim hejterom, a fanów trzymać na dystans? Czytaj dalej...

DODANO: 24.04.2013r.
KOMENTARZE: Facebook - , Disqus - 0
LinkedIn, czyli profesjonalizm w social mediach

LinkedIn, czyli profesjonalizm w social mediach

LinkedIn, czyli profesjonalizm w social mediachGwałtowny wzrost popularności różnorodnych mediów społecznościowych (któż z nas nie ma konta na Facebooku lub nie ogląda filmów na YouTubie?), zwiększył także ich znaczenie jako narzędzi marketingu internetowego. Mimo, że stale używane są one głównie w celach społeczno-rozrywkowych, to jednak social media to już nie tylko rozrywka. Coraz popularniejsze stają się serwisy społecznościowe dla profesjonalistów, typu „business networking”. Jednym z nich jest LinkedIn. Czy warto z niego korzystać? W tym artykule odpowiem Ci na to pytanie.
Czytaj dalej...

DODANO: 10.04.2013r.
KOMENTARZE: Facebook - , Disqus - 0
komunikacja obrazkowa na fanpage

Obrazie przemów! Czyli komunikacja obrazkowa na facebooku

komunikacja obrazkowa na fanpageNie bez powodu mówi się, że jeden obraz wart jest tysiąca słów. Jest to szczególnie istotne w internecie, gdzie liczy się szybkość i łatwa rozpoznawalność. A podczas niemal ekspresowej konsumpcji ogromnej ilości informacji, zdjęcia i rysunki są znacznie łatwiej zauważane.

Czy warto więc wykorzystywać je w komunikacji z naszymi fanami na facebooku? Oczywiście, że tak! Prawdziwe pytanie brzmi jak umiejętnie wykorzystywać obraz, by zaangażowanie na fanpage stale rosło? Czytaj dalej...

DODANO: 31.12.2012r.
KOMENTARZE: Facebook - , Disqus - 0
komentarze na facebooku nie zawsze bywają pozytywne

Niewygodne komentarze na facebooku - jak sobie z nimi radzić?

komentarze na facebooku nie zawsze bywają pozytywne ;)Jedną z najważniejszych cech social media jest komunikacja dwustronna. Tutaj możliwa jest interakcja z użytkownikami. Nie tylko my przekazujemy im informacje, ale fani natychmiast mogą na nią zareagować. Publikowane przez nas treści mogą spotkać się z entuzjazmem, jak i dotkliwą krytyką. Jak reagować na takie negatywne komentarze na facebooku? Czytaj dalej...

DODANO: 12.12.2012r.
KOMENTARZE: Facebook - , Disqus - 0
jak zwiększyć zaangażowanie fanów w social media?

5 tricków zwiększających zaangażowanie fanów na facebooku

jak zwiększyć zaangażowanie fanów w social media?Prowadzenie fanpage samo w sobie nie jest łatwym zajęciem. Nie wystarczy bowiem opublikować kilku chwytliwych obrazków czy haseł, żeby zdobyć fanów. Jeszcze trudniej jest namówić tych fanów do interakcji z profilem czy marką.

Co zrobić, aby zwiększyć zaangażowanie fanów na facebooku? Czytaj dalej...

DODANO: 28.11.2012r.
KOMENTARZE: Facebook - , Disqus - 0
zawartość fanpage musi angażować

Fanpage Twojej firmy - soczysty, świeży, angażujący

zawartość fanpage musi angażować

Internet to dzisiaj miejsce bardzo zatłoczone. Ciężko wybić się ze swoim produktem czy usługą i przyciągnąć użytkowników. Podobnie jest na facebooku. Miliony użytkowników, tysiące fanpage firm, marek i produktów. Nie jest łatwo więc przykuć zainteresowanie i wyróżnić się na tle innych.

Najważniejsze jest to, aby treści, które publikujesz w social media były aktualne oraz budowały zaangażowanie fanów – tych potencjalnych oraz tych aktualnych. Mówi się łatwo, ale jak to osiągnąć? Czytaj dalej...

DODANO: 21.11.2012r.
KOMENTARZE: Facebook - , Disqus - 0

Marketing, reklama
i komunikacja w sieci!

fb rs