Śledzenie konwersji - klucz do sukcesu i zysków

śledzenie konwersji jako klucz do sukcesuNa drodze prowadzącej do sukcesu w marketingu często napotyka się zamknięte drzwi. Niestety nie wystarczy wypowiedzieć kilku magicznych słów, żeby je otworzyć. Konieczne jest znalezienie właściwego klucza. W przypadku serwisów i stron internetowych owym kluczem jest śledzenie konwersji.

Współczynnik konwersji – od czego zależy jego wielkość?

Wysoki współczynnik konwersji jest marzeniem każdego właściciela sklepu, serwisu czy strony internetowej. Aby były one rentowne to współczynnik konwersji powinien wynosić przynajmniej 2-3%. Osiągnięcie takiego wyniku nie jest proste, gdyż jego wielkość jest uzależniona od wielu czynników, takich jak:

  • sytuacja ekonomiczna użytkowników
  • sezonowość
  • pora dnia
  • ilość źródeł ruchu
  • działania konkurencji
  • atrakcyjność naszego serwisu

Uzyskanie zadowalających wyników będzie możliwe wtedy, gdy zrozumiemy, jak mierzyć współczynnik konwersji oraz będziemy wiedzieli, w jaki sposób wykorzystać zdobyte dane.

Dowiedz się, jak mierzyć współczynnik konwersji

O tym, jak policzyć współczynnik konwersji za pomocą ustalonego przez specjalistów wzoru, pisałam TUTAJ. Niestety w sytuacjach, gdy mamy do czynienia z dość skomplikowanymi celami, które zostały założone dla danej strony internetowej (np. skoncentrowanie jak największej uwagi użytkownika na konkretnej podstronie witryny), wzór ten może okazać się niewystarczający. Dziś chciałabym przedstawić narzędzia, które umożliwiają uzyskanie wszystkich danych niezbędnych do tego, by współczynnik konwersji był jak najwyższy.

Podstawowym zadaniem narzędzi analitycznych jest nie tylko pokazanie, jak mierzyć współczynnik konwersji, ale także śledzenie konwersji, zebranie informacji na temat działania naszej witryny, zachowaniu użytkowników oraz realizacji zamierzonych celów.

Zainstalowanie funkcji mierzenia konwersji na naszej stronie nie jest zbyt skomplikowanym zajęciem. Robi się to poprzez wklejenie fragmentu kodu HTML lub JavaScript w kod strony WWW. Dzięki temu wszystkie ruchy, wykonywane w witrynie przez użytkownika, są zapisywane w plikach cookies pod domeną odwiedzanej witryny. Dostęp do tych danych pozwala na lepsze zrozumienie preferencji klientów i poprawienie funkcjonalności serwisu.

Narzędzia, które umożliwiają śledzenie konwersji

Najważniejszym narzędziem, które służy do zbierania istotnych danych statystycznych, jest Google Analytics. Ta bezpłatna usługa nie tylko pokazuje nam, jak mierzyć współczynnik konwersji, ale także oferuje szereg innych, przydatnych funkcjonalności, takich jak:

  • określenie jakości stron docelowych, podstron
  • wyodrębnienie najbardziej popularnych stron i tych, które generują najwyższy wskaźnik odrzuceń (bounce rate)
  • wskazanie mocnych i słabych punktów w ścieżkach zakupowych
  • zebranie szczegółowych danych o osobach odwiedzających naszą stronę
  • wybranie najbardziej skutecznej reklamy, źródła ruchu
  • wskazanie najbardziej skutecznych działań w social media
  • pokazanie najlepszych słów kluczowych, układu zdjęć, treści, nagłówków

Dla podniesienia skuteczności działań, mających na celu zwiększenie współczynnika konwersji, można skorzystać także z opcji śledzenie konwersji AdWords. To kolejne bezpłatne narzędzie analityczne, które umożliwia:

  • określenie, co się dzieje po kliknięciu w daną reklamę przez klienta
  • dobranie najtrafniejszych słów kluczowych
  • śledzenie konwersji na dwa sposoby:

- pochodzących z jednego kliknięcia – zliczane są wszystkie konwersje, mające źródło w reklamie Adwords. W przypadku, gdy ma miejsce więcej niż jedna konwersja, brana jest pod uwagę wyłącznie ta pierwsza, co pozwala uzyskać przybliżoną liczbę niepowtarzalnych klientów i użytkowników

-pochodzących z wielu kliknięć – uwzględniane są wszystkie konwersje, pochodzące z reklam Adwords, jakie zaszły w ciągu ostatnich 30 dni. Te informacje są przydatne, np. w sklepach internetowych do sumowania ilości zrealizowanych transakcji

Otwórz wrota do sukcesu!

Jeśli chcemy, by wrota sukcesu stanęły przed nami otworem, to warto wykorzystać w tym celu potęgę narzędzi analitycznych. Informacje, które możemy dzięki nim uzyskać umożliwiają wykrycie wszelkich problemów z funkcjonowaniem witryny i zwiększenie efektywności działań marketingowych. Jeśli brakuje nam jednak czasu na zapoznanie się z obsługą narzędzi i systematyczne śledzenie konwersji, to warto skorzystać z pomocy specjalistycznych firm. Zatrudnieni tam fachowcy udzielą nam wsparcia i dołożą wszelkich starań, byśmy mogli osiągnąć upragniony, wysoki współczynnik konwersji!

Foto: http://www.sxc.hu/

 

DODANO: 13.05.2013r.
KOMENTARZE: Facebook - , Disqus - 0

komentarze

Marketing, reklama
i komunikacja w sieci!

fb rs