SentiOne – wizerunek w sieci pod kontrolą

SentiOneCzy wiecie, że co drugi polski konsument szuka opinii o produktach najpierw w Internecie? A aż 4/10 z nich zmienia zdanie o produkcie pod wpływem tych właśnie opinii. Jest to wystarczający argument, aby zainteresować się tym, co inni piszą o naszej firmie bądź naszym produkcie i zadbać o swój wizerunek w sieci. A jak to zrobić? Najlepiej zainwestować w narzędzia służące do monitoringu internetu.

Na polskim rynku jest kilka przydatnych narzędzi, które pomogą nam zadbać o wizerunek w sieci. Jednym z nich jest SentiOne.

Jak to działa?

SentiOne, jak wiele innych narzędzi tego typu, opiera swoje działania na słowach kluczowych. Należy określić, jakie słowa czy też frazy kluczowe najbardziej nas interesują w kontekście naszej firmy. Może być to oczywiście tylko jej nazwa, ale możemy poszerzyć swoje poszukiwania również o słowa powiązane z branżą. Wszystko zależy od tego, jaki chcemy cel osiągnąć. Możemy bowiem monitorować informacje o swojej firmie, starać się z nimi polemizować, a także brać czynny udział w dyskusjach związanych z branżą, w jakiej działamy.

Startujemy razem z SentiOne

Dużym plusem narzędzia jest przejrzysty dashboard. Mamy możliwość jego personalizacji, przez co już przy wejściu dostajemy te informacje, które interesują nas najbardziej. Oczywiście na stronie startowej wyświetlają nam się tylko ogólne dane. Mamy możliwość wejścia w każdy wykres, sprawdzenia szczegółów i przeczytania każdej wypowiedzi czy artykułu, w których pojawiło się nasze poszukiwane słowo kluczowe.

SentiOne - dashboard

Przeszukuj wypowiedzi

I tutaj pojawia się kolejna przydatna rzecz – możliwość filtrowania po wielu czynnikach:

  • filtrowanie po słowie kluczowym – wśród wszystkich wypowiedzi/artykułów możemy znaleźć te, które zawierają inne interesujące nas słowa kluczowe. Np. naszym głównym hasłem jest „Cigito”. Chcemy sprawdzić, jak wiele osób poleca innym nasz produkt, wpisujemy więc w wyszukiwarkę słowo „polecam”. Dzięki temu uzyskujemy wypowiedzi osób, które nie tylko piszą o naszym produkcie/marce, ale również polecają go innym
  • filtrowanie po źródle wypowiedzi – wypowiedzi pojawiają się na różnych serwisach. SentiOne dzieli jest wszystkie na kilka kategorii. Jeśli więc w szczególności interesują nas np. mikroblogi możemy od razu przejść do wyników w tej kategorii.
  • filtrowanie po sentymencie – sentyment to określenie, czy dana wyowiedź ma charakter pozytywny, neutralny czy negatywny. Wyszukując od razu wypowiedzi negatywnych możemy szybko na to zareagować i dzięki temu uniknąć kryzysu
  • filtrowanie po rodzaju wypowiedzi – zwykle interesują nas wypowiedzi użytkowników, ale mamy również możliwość sprawdzenia, czy wzmianka o naszej marce/produkcie nie pojawia się również w jakimś artykule
  • filtrowanie po dacie – oczywiście SentiOne również daje możliwość przeszukiwania wypowiedzi, które pojawiły się w określonym przedziale czasowym.

SentiOne - wypowiedzi

SentiOne automatycznie określa sentyment dla każdej wypowiedzi. Jednak nie jest on przypisany na sztywno. Każdą w wypowiedzi możemy edytować zmieniając jej sentyment, a także zignorować (usunąć), jeśli uznamy, że nie jest ona przydatna.

Minusem jest to, że nie można stworzyć sobie własnych kategorii czy grup wypowiedzi i porządkować ich według własnego uznania. Przy niewielkiej ilości wypowiedzi nie jest to aż tak istotne, ale przy dużych markach można się nieco pogubić.

Co jeszcze dostajemy od SentiOne?

Narzędzie to daje nam jeszcze kilka dodatkowych funkcji. Po pierwsze mamy możliwość ustawienia alertów, czyli powiadomień, które przychodzą nam na skrzynkę mailową. W ten sposób nie musimy co chwilę sprawdzać czy pojawiły się nowe wypowiedzi czy nie. Można ustalić alerty dziennie i tzw. krytyczne, czyli przychodzące w momencie, kiedy opublikowana zostaje odpowiedź.

Istnieje również możliwość wygenerowania raportów dla klienta. Raporty są bardzo estetyczne, jednak nie ma możliwości edytowania ich poza ustaleniem zakresu dat.

Jeśli masz zespół, który zajmuje się monitorowaniem SentiOne pozwala na to, aby w ramach jednego narzędzia pracowało kilka osób. Można im przydzielać zadania, czyli przypisać konkretną wypowiedź do konkretnej osoby. Może to być przydatne w skomplikowanej sytuacji, kiedy rozwiązanie jej wymaga czegoś więcej niż krótkiej odpowiedzi na pytanie.

Podsumowując SentiOne jest narzędziem bardzo intuicyjnym, ułatwiającym nam sprawę. Wiele rzeczy robi się tu automatycznie. Praca jest więc szybka i wydajna. Minusem jest jednak to, że nie ma zbyt wielu możliwości w konfigurowanie narzędzia według własnych potrzeb. Mamy możliwość przeszukiwania wypowiedzi, ale nie ich modyfikowania. No i cena dla małego czy średniego przedsiębiorcy nie jest zachęcająca.

źródł: sentione.pl

DODANO: 15.05.2013r.
KOMENTARZE: Facebook - , Disqus - 0

komentarze

Marketing, reklama
i komunikacja w sieci!

fb rs