Reklamy na Facebooku - co nowego?

Reklamy na Facebooku, to bez wątpienia jedna z kluczowych funkcjonalności tego portalu dla marketerów i właścicieli firm. Są doskonałym narzędziem zarówno do zwiększania zasięgu komunikacji marki jak i bezpośredniego stymulowania sprzedaży. Sprawdźmy zatem jakie nowości w tym narzędziu zaoferowała nam ekipa "Wielkiego F" i jak wykorzystać je do zwiększenia skuteczności swoich kampanii reklamowych na Facebooku.

Co się zmienia?

Przede wszystkim Facebook postanowił ujednolicić obrazy i teksty w reklamach, dzięki czemu łatwiej będzie przygotować reklamę dobrze wyświetlającą się zarówno na ekranie komputera, na urządzeniach mobilnych oraz we wszystkich miejscach (prawa kolumna, news feed).

Jeśli chcemy zadbać o dobry wygląd grafiki bez względu na miejsce jej wyświetlania, sugerowana jest szerokość 1200 px (minimum 600 px). Warto zwrócić na to szczególną uwagę, ponieważ Facebook automatycznie przeskaluje rozmiar grafiki w zależności od tego, czy pojawi się ona w aktualnościach, czy w prawej kolumnie portalu.

Oczywiście nadal obowiązuje reguła 20% tekstu na grafice.

W przypadku tekstów natomiast, niemal wszystkie dostępne formaty pozwalają teraz na dodanie go w ilości 90 znaków. Jak wiemy jednak, część treści reklam jest zaciągana bezpośrednio ze stron (np. w przypadku promocji postów). Zatem jeśli chcemy zadbać o odpowiedni komunikat, nie warto przesadzać z długością postów i opisów na fan page.

Nowe opcje w kreatorze kampanii na Facebooku

Odświeżony kreator kampanii pozwala na dodanie do 6 obrazów dla reklamy na Facebooku.

Odświeżony kreator kampanii pozwala na dodanie do 6 różnych obrazów do standardowych reklam. Dzięki temu w łatwy sposób możemy stworzyć więcej wersji naszej reklamy. Naprawdę warto skorzystać z tej możliwości, ponieważ Facebook w pierwszych dniach nowej kampanii sam zbada, która z wersji reklamy jest najskuteczniejsza i właśnie tą będzie wyświetlał częściej w kolejnych dniach.

Gdzie wyświetli się Twoja reklama?

Warto również zauważyć, że Facebook stawia coraz mocniej na zróżnicowanie miejsc, w których reklamy będą się pojawiać oraz lepsze dostosowanie ich do celu reklamowego.

Tzw. desktopowy news feed (czyli miejsce, w którym standardowo widzisz aktualności dodawane przez Twoich znajomych i strony, które lubisz), będzie miejscem, w którym pojawią się:

  • reklamy fan page (z przyciskiem umożliwiającym polubienie bezpośrednio na kreacji),
  • reklamy postów fan page,
  • sponsored stories czyli zdarzenia sponsorowane (pokazujące jak Twoi znajomi wchodzą w interakcje z markami na Facebooku).

Mobilny news feed od wersji desktopowej będzie różnił się tym, że zobaczymy w nim dodatkowo reklamy mobilnych aplikacji dostępnych w Facebook App Center. To z pewnością duży plus dla twórców aplikacji. Taka reklama bowiem będzie świetnie dopasowana do kontekstu, w którym znajduje się grupa docelowa (korzystanie z urządzenia mobilnego) i będzie zawierała również przycisk do bezpośredniej instalacji.

Z kolei w w prawej kolumnie, widocznej tylko w wersji desktopowej portalu, zobaczymy wszystkie formy reklamowe, za wyjątkiem wspomnianych wyżej reklam aplikacji mobilnych.

Poniżej prosta tabelka, pozwalająca nieco uporządkować te informacje:

Prawa kolumna Desktopowy News Feed Mobilny News Feed
Reklama fan page  X  X  X
Reklama postów  X  X  X
Zdarzenia sponsorowane  X  X  X
Aplikacje  X
Aplikacje mobilne  X
Reklama zewnętrznych adresów URL  X

Temat form reklamowych na Facebooku jest bardzo szeroki, dlatego poszczególne formy reklamowe, ich optymalne przygotowanie i zastosowanie przybliżymy w kolejnych postach. Jeśli więc masz pytania - komentarze są do Twojej dyspozycji.

Natomiast, jeżeli nie masz ochoty na zgłębianie tajników kampanii reklamowych na Facebooku i chcesz skorzystać z pomocy specjalistów - zapraszamy do kontaktu :)

DODANO: 14.10.2013r.
KOMENTARZE: Facebook - , Disqus - 0

komentarze

Marketing, reklama
i komunikacja w sieci!

fb rs