Profesjonalna strona internetowa – bo liczy się pierwsze wrażenie!

profesjonalna strona internetowa gwarantuje sukces

Zapewne wielokrotnie zastanawiałeś się, co sprawia, że niektóre strony www przyciągają rzesze klientów, a inne wprost przeciwnie – od początku wzbudzają niechęć odbiorców. Wyjaśnienie jest proste – odpowiada za to sposób i jakość wykonania witryny. Co to oznacza w praktyce? Czym wyróżnia się dobrze zaprojektowana, profesjonalna strona internetowa?

Profesjonalna strona internetowa gwarantem sukcesu?

Nie jest tajemnicą, że o wiele bardziej doceniamy rzeczy, które są podane w ładnej, przejrzystej formie. Przypomnij sobie ile razy szukałeś w sieci jakiejś firmy, jednak nie zdecydowałeś się skorzystać z jej usług właśnie ze względu na wątpliwą estetykę, trudności w poruszaniu się po witrynie czy brak wartościowych treści. Jeżeli nie chcesz, by Twoi klienci zrezygnowali z wizyty na Twojej firmowej stronie, to nie popełniaj tych błędów. Postaw na profesjonalizm i zadbaj o szczegóły, a klienci, na których Ci zależy na pewno nie odejdą do konkurencji!

Na co zrócić uwagę przy tworzeniu strony

Profesjonalna strona internetowa to Twoja wirtualna wizytówka. Tylko od Ciebie zależy, jak będzie wyglądał jej projekt końcowy i czy przyniesie on pożądane efekty. Pamiętaj, że masz przed sobą trudne zadanie: musisz się wyróżnić na tle konkurencji, zdobyć zaufanie odbiorców i pozytywnie ich zaskoczyć. Jeśli chcesz, by Twoja firmowa strona naprawdę przyciągała uwagę klientów i zachęcała do skorzystania z Twojej oferty, to nie idź na skróty! Prace niedoświadczonych webmasterów i copywriterów nie pozwolą Ci się wyróżnić na tle ogromnej konkurencji! Jeżeli brakuje Ci czasu to znajdź prawdziwych specjalistów, którzy udzielą Ci fachowej pomocy. Natomiast jeśli chcesz podjąć wyzwanie i przygotować ją samodzielnie, to pamiętaj, że profesjonalna strona internetowa musi być estetyczna, zawierać wartościowy content - o jego istocie pisałam TUTAJ, intuicyjną nawigację oraz odpowiednią strukturę tekstów.

Techniczny aspekt tworzenia tekstów na firmowe strony www

Profesjonalna strona internetowa to nie tylko dobre teksty, ale także przemyślany układ, który już przy pierwszym kontakcie przekona czytelnika do dalszej i dokładniejszej lektury. Twoje teksty na firmową stronę internetową muszą mieć odpowiednią budowę. O ich optymalnej długości możemy mówić wtedy, gdy poruszany przez Ciebie temat zostanie wyczerpany i pojawią się w nim wszystkie niezbędne informacje. Pamiętaj jednak o umiarze – treści na stronę www mają pełnić funkcję informacyjno-reklamową, nie usypiającą:-) Teksty na firmową stronę internetową nie powinny przekraczać linii wynurzenia, gdyż wymaga to scrollowania, a jak pokazują badania – czynność tę wykonuje jedynie ok. 20% użytkowników.

Tworząc teksty na stronę internetową wykorzystaj fakt, że większość ludzi lubi porządek, harmonię, spójność. Uporządkuj treści na stronę www i podaj je w przejrzystej, przyjaznej dla oka, formie. W tym wypadku najlepiej sprawdza się podział na 4-5 zdaniowe akapity. Profesjonalna strona internetowa nie powinna ich mieć więcej niż 10. Każdy akapit powinien być opatrzony ciekawym nagłówkiem, zawierającym słowa kluczowe. Zarówno Twój klient, jak i roboty wyszukiwarek na pewno docenią Twoje starania i odpłacą się zwiększeniem współczynnika konwersji i wysoką pozycją w wynikach wyszukiwania, a o to przecież chodzi!

Wykorzystaj badania dotyczące tworzenia treści na stronę www

Liczne badania eyetrackingowe udowodniły, że miejscem, w którym powinny pojawić się najbardziej istotne dane, jest lewy górny róg. To właśnie na tym obszarze skupia się nasz wzrok zaraz po wejściu na stronę. Schemat percepcji tekstu na ekranie monitora przypomina literę F. Im niżej umieścisz ważne treści, tym mniejsza szansa, że ktoś je przeczyta:

profesjonalna strona internetowa - umieszczaj informacje w lewym górnym rogu

Specjaliści odkryli także, że kluczowe informacje należy umieszczać najwyżej, w pierwszych akapitach, a następnie przechodzić do bardziej ogólnych kwestii. Zjawisko to nazwali zasadą odwróconej piramidy. Przestrzeganie tej reguły rzeczywiście sprawdza się w przypadku treści na stronę www, gdyż jest ona odpowiedzią na potrzeby użytkowników, którzy w krótkim czasie chcą uzyskać jak największą ilość potrzebnych danych.

Znane przysłowie mówi, że nie powinno się oceniać książki po okładce. O ile w życiu codziennym warto unikać powierzchowności, o tyle w biznesie powinniśmy pamiętać, że pierwsze wrażenie jest najważniejsze! Nie podlega dyskusji to, że profesjonalna strona internetowa musi być estetyczna, łatwa w nawigacji, a teksty na firmową stronę internetową muszą zawierać wartościowe treści, podane w odpowiedniej formie. Tylko wtedy pojawi się szansa, że Twój klient polubi Twoją witrynę… od pierwszego wejrzenia!

 Foto: http://www.sxc.hu, http://foter.com/

 

DODANO: 24.06.2013r.
KOMENTARZE: Facebook - , Disqus - 0

komentarze

Marketing, reklama
i komunikacja w sieci!

fb rs