Prasówka Propagandy 22-27.09.2014

W mijającym tygodniu głośno było o wpadce właściciela browaru "Ciechan", której mógłby uniknąć, gdyby... popracował jako barman. Doszły nas słuchy, że Facebook szykuje się na wojnę z Google AdWords. Polecamy także interesujące porównanie storytellingu w wykonaniu Tesco i Lidla i poradnik o tworzeniu i wykorzystaniu infografiki w komunikacji marki. Na koniec dowiesz się kto w polsce radzi sobie najlepiej z komunikacją na YouTube (i dlaczego masz szansę na miejsce w top10, nawet jeśli dopiero zaczynasz).

Przedstawiamy podsumowanie najważniejszych wydarzeń okołobranżowych i najciekawszych tekstów o tematyce marketingowej z mijającego tygodnia.


Bojkot piwa za homofobię właściciela browaru

1224646

Właściciel browaru "Ciechan", Marek Jakubiak skomentował na Twitterze, w dość nieszablonowy sposób (czyt: buracki) wypowiedź i działalność Dariusza Michalczewskiego. Były bokser wspiera środowiska LGBT, właścicielowi browaru się to nie podoba. Efekt? Internauci skrzykują się na publiczne wylewanie "Ciechana" i zapowiadają bojkot produktów wszystkich należących do Jakubiaka browarów.

Barmani mają stare powiedzenie: "nie rozmawiaj z klientem o sporcie, polityce i religii". Warto, żeby przedsiębiorcy także sobie tą zasadę przyswoili.

źródło: Rzeczpospolita


Facebook uruchomi własną sieć reklamową. Czas na totalną inwigilację marketingową?

Reklama na FacebookuKolejna odsłona walki gigantów rozegra się na polu usług reklamowych. Na ten kawałek tortu, dotychczas zdominowany przez Google AdWords, zęby ostrzy sobie Facebook. Nowa platforma, umożliwiająca wyjście z facebookowymi kampaniami reklamowymi na zewnętrzne strony ma być zaprezentowana pierwszym odbiorcom już w przyszłym tygodniu.

Mechanizm reklamowy ma m.in. zamieniać Facebook ID na nowy plik cookie, dzięki czemu zachowania użytkownika będą mogły być śledzone także poza portalem (oczywiście anonimowo).

Sądzicie, że się przyjmie?

źródło: Socialpress


Infografiki: wszystko, co musisz o nich wiedzieć [ENG]

mdv-infographics-everything-to-know-480Nieoceniony Social Media Examiner tym razem przygotował kompleksowy przewodnik po tworzeniu i wykorzystywaniu w komunikacji infografik.

Jeśli "zazdrościsz" innym brandom własnych, interesujących i chętnie udostępnianych w social media infografik, ten prosty poradnik w kilka chwil wprowadzi Cię w temat wykorzystania tego rodzaju materiałów - od wyboru tematu, poprzez przygotowanie grafiki po publikację i śledzenie efektów.

Absolutny must read dla każdego content marketera.

źródło: SocialMediaExaminer


Sklepowy storytelling

Shopping (public domain image)Bardzo ciekawy tekst Witolda Szrama, porównujący historie opowiadane w reklamach przez Tesco i Lidl. Niby prosta sytuacja - dwie marki oferujące Klientowi tanie papu (wiadomo im taniej tym lepiej), a jednak dwa zupełnie różne sposoby na promocję marki.

Jeśli zastanawiasz się jaki wynik miałby pojedynek duetu Pascal & Okrasa z Heniem i spółką, oraz co może z tego porównania wynikać dla Twojego biznesu - zapraszamy do lektury :)

źródło: NowyMarketing


Które polskie firmy najlepiej radzą sobie na YouTube?

Marketing na youtubeFirma Chimney, zajmująca się komunikacją wideo, opublikowała ranking najlepiej radzących sobie z tą formą marketingu polskich firm. Brano pod uwagę tylko firmy z rankingu "Lista 500" Dziennika Rzeczpospolita. Okazało się, że zaledwie 150 z 500 największych ma "aktywny" kanał na YouTube (czyli taki, w którym zamieszczono choć 1 film w ciągu ostatnich 12 miesięcy - to ci dopiero aktywność ;)).

Oglądalność materiałów wideo w pierwszej dziesiątce rankingu Chimney wacha się od 321 tys do nieco ponad 40tys. odsłon. Konkluzja z raportu pokazuje jednak, że Polska w tej dziedzinie jest daleko za światową czołówką. Ciekawe jak wyglądałby ranking, gdyby nie ograniczać wyników do największych firm w Polsce wg Rzepy?

Warto podpatrzeć "najlepszych", jeśli rozwżasz wprowadzenie tej formy komunikacji do swojego marketing-mixu.

źródło: Interaktywnie

Masz coś do dodania w powyższych tematach? Komentarze są do Twojej dyspozycji.

DODANO: 27.09.2014r.
KOMENTARZE: Facebook - , Disqus - 0

komentarze

Marketing, reklama
i komunikacja w sieci!

fb rs