Pogoda idealna na… reklamę outdoorową

reklama_outdoorowaZbliżająca się wielkimi krokami jesień u większości z nas wywołuje smutek na twarzach. Nadchodzi bowiem czas, gdy ciepłe, słoneczne dni coraz częściej przeplatają się z tymi dżdżystymi, mokrymi i zdecydowanie mniej przyjemnymi. Ale nie dla wszystkich taka zmienna pogoda jest niesprzyjająca. Okazuje się bowiem, że jesienna aura jest wręcz idealna na… skuteczną reklamę outdoorową!

Czasem słońce…

Słoneczne, jesienne dni oraz ciepłe, bezdeszczowe wieczory można wykorzystać na wiele sposobów:  długi spacer po parku, wyjazd na krótką wycieczkę, zbieranie grzybów w lesie lub… na kreatywne wykorzystanie przestrzeni w celu zaprezentowania wyjątkowo naturalnych odcieni farby do włosów marki Wella:

billboard173

O ile my, Polacy, promyki jesiennego słońca witamy z radością, o tyle u mieszkańców Peru wywołują one lęk i trwogę. Dlaczego? Gdyż stanowią realne zagrożenie, odbierając im to, co najcenniejsze, czyli wodę. Jednak, jak to mawiają - potrzeba jest matką wynalazków. I w przypadku Peruwiańczyków - niezwykle ciekawych. Mieszkańcy tego kraju pokazali bowiem, jak radzić sobie w tak trudnych warunkach klimatycznych, wykorzystując przy tym w niezwykle kreatywny sposób, reklamę outdoorową:

utec

Sposób działania tego ‘wodnego’ billboardu można obejrzeć tutaj:

… a czasem deszcz

Wraz z upowszechnieniem się koncepcji kreatywnego wykorzystania przestrzeni i umocnieniem się roli reklamy outdoorowej,  niezwykle ciekawe i pomysłowe billboardy wyrastają na naszych ulicach jak grzyby po deszczu. W przypadku reklam outdoorowych takich marek, jak Calvin Klein czy Playboy można to rozumieć dosłownie. To właśnie opady są tutaj czynnikiem, bez którego poniższe billboardy nie mogłyby się pojawić, gdyż zupełnie zatraciłyby swój sens:

calvin

playboy

Jak widać, nie taki deszcz straszny, jak go malują. A przynajmniej nie dla mężczyzn, dla których, jak pokazuje powyższy przykład, opady są zdecydowanie większym sprzymierzeńcem niż dla kobiet.

W czasie deszczu panie niejednokrotnie muszą zmierzyć się z poważnym problemem, na który zwróciła uwagę firma Max Factor, specjalizująca się w produkcji dobrych kosmetyków, w tym także wodoodpornych tuszy do rzęs. W oryginalny sposób zachwala ona właściwości swojego produktu, wykorzystując przy tym niezwykłą moc oddziaływania reklamy outdoorowej na odbiorców:

lrg-1262-max_factor_crying_billboard

W zdecydowanej większości przypadków reklamy outdoorowe mają na celu promocję marki, usługi bądź produktu. Zdarzają się jednak sytuacje, kiedy stają się one nośnikiem pewnych idei i przesłań, których nie da się przeliczyć na żadne pieniądze. Oto jeden z najbardziej znamiennych przykładów kreatywnego wykorzystania przestrzeni i reklamy outdoorowej, gdzie z całą pewnością nie chodziło o zysk:

a97856_n3

Billboard, stworzony przez agencję Franklin District Councils, we współpracy z Colenso BBDO wywołał zapewne zdumienie, a nawet wstrząs u kierowców, poruszających się po nowozelandzkich drogach. Twarz małego chłopca, pokryta strugami krwi na pewno zapada w pamięć na długi czas. Jednak w wielu przypadkach szok to jedyna metoda na zwrócenie uwagi na problem zbyt szybkiej jazdy i wypadków drogowych oraz skłonienie ludzi do przemyślenia swojego zachowania.

Na koniec chciałabym pocieszyć wszystkich tych, którzy cierpią z powodu zmiennej jesiennej aury. Otóż nie tylko my, Polacy, borykamy się z takim problemem. W podobnej sytuacji są również, min. mieszkańcy Nowej Zelandii. Pogoda w tym rejonie potrafi się zmienić diametralnie w ciągu kilkunastu minut! Nieprzewidywalność aury stara się tam okiełznać MetService. Symbolem aktualności prognoz, przekazywanych przez ów serwis meteorologiczny, jest ten niezwykły nośnik reklamy outodoorowej:

Foto: www.sxc.hu, www.boredpanda.com, www.utec.edu.pe

 

 

DODANO: 30.09.2013r.
KOMENTARZE: Facebook - , Disqus - 0

komentarze

Marketing, reklama
i komunikacja w sieci!

fb rs