Okazjonalne posty na Facebooku - jak robić to dobrze

Od jakiegoś czasu nie muszę pamiętać o żadnych świętach. Nie dlatego, że mam pamięć absolutną. Regularnie przypomina mi o nich Facebook. Dzięki niemu wiem nie tylko to, kiedy jest Dzień Matki czy mikołajki, ale na pewno dowiem się kiedy jest Dzień Kota, Światowy Dzień Księgarza, a także Dzień bez Przekleństw. Pytanie jest jedno – czy okazjonalne posty na Facebooku powinny pojawiać się na każdym fanpage’u?

Zbliża się Boże Narodzenie. A to oznacza, że Facebook powoli wypełnia się okazjonalnymi postami i życzeniami od wszystkich dla wszystkich. W tym czasie użytkownicy stają się bardzo bliscy sercom e-marketerów. I choć składanie życzeń w Boże Narodzenie jest zrozumiałe, to czy do wszystkich świąt należy i warto nawiązywać w komunikacji z fanami?

Kilka zasad jak i czy tworzyć okazjonalne posty na Facebooku

Po pierwsze zastanów się, czy charakter Twojej marki pasuje do danego święta. Składanie życzeń pupilom z okazji Dnia Kota przez markę karmy dla kotów jest całkowicie zrozumiałe. Ba, nawet producent gadżetów dla psów mógłby się podpisać pod tym świętem. Ale czy powinien to robić producent pralek automatycznych? Warto się nad tym porządnie zastanowić.

Audi idealnie wpisało się w koncepcję i charakter Dnia Ojca.

Okazjonalny post na Facebooku - Audi na Dzień Ojca

Po drugie jeśli decydujemy się na publikację posta okazjonalnego, musi to być coś naprawdę atrakcyjnego dla odbiorców. Kolejne życzenia typu „Wszystkiego najlepszego z okazji …” pozostaną niezauważone przez fanów.

Durex jak zwykle złożył życzenia ojcom w sposób żartobliwy, w stylu dla siebie typowym. Okazjonalne posty na Facebooku w przypadku Durexa zawsze są celne.

Happy Father's Day Durex - Okazjonalne posty na Facebooku

Co więcej nie tylko tekst jest ważny, ale także oprawa graficzna. Materiały znalezione w internecie to za mało. Trzeba przygotować coś własnego, autorskiego. Coś powiązanego z marką, przedstawionego w charakterze marki i mówiącego jej językiem.

Ballantine's jest zawsze świetnie przygotowany na każdą okazję. Te okazjonalne posty na Facebooku to doskonały przykład, jak robić to dobrze.

Ballantine's na mikołajki

Po trzecie pamiętaj, aby nie przesadzać z reklamowaniem marki. Jeśli życzysz komuś „Pogodnych i Rodzinnych Świąt Bożego Narodzenia”, to może podaruj sobie dodawanie frazy „z naszą kawą na stole”. Inaczej mówiąc: jeśli chcesz, by użytkownik „wpuścił Cię do swojego domu”, nie pakuj się tam z butami. Poniżej przykład złamania tej zasady, znany chyba każdemu z Was.

Fairy i niefortunny tekst

Po czwarte - czas publikacji. Wydawać by się mogło, że najlepiej publikować takie treści rano, tak aby zdążyć przed innymi. Ale umówmy się – każdy przecież wie, że mamy Dzień Matki czy Boże Narodzenie. Nie jest ważne więc bycie pierwszym, a czas dobrany do charakteru święta. Na Walentynki być może to wieczór będzie idealną porą na zamieszczenie życzeń. W końcu to głównie wtedy celebruje się to święto.

Świąteczne strategie

Wszelkiego rodzaju święta i okazje kuszą marketerów do nawiązania do nich w komunikacji z odbiorcami. Niezależnie jednak od tego, czy zdecydujemy się:

• złożyć życzenia w imieniu firmy

• opublikować żartobliwy wpis nawiązujący do obchodzonego święta

• nie nawiązywać na fanpage’u do obchodzonego święta

• wywołać dyskusję na temat obchodzenia/nie obchodzenia danego święta w Polsce (np. Halloween, Walentynki)

• poinformować o okolicznościowej zniżce

pewne jest jedno – za naszym wyborem powinna stać przemyślana strategia. Decyzję co do tego, jak się zachować podejmujmy, mając na uwadze wizerunek naszej firmy i wartości bliskie osobom stanowiącym naszą grupę docelową. A jeśli nie wiesz, jak komunikować się ze swoimi fanami, napisz do nas! Pomożemy :)

 

foto: Facebook

DODANO: 10.12.2013r.
KOMENTARZE: Facebook - , Disqus - 0

komentarze

Marketing, reklama
i komunikacja w sieci!

fb rs