Obrazie przemów! Czyli komunikacja obrazkowa na facebooku

komunikacja obrazkowa na fanpageNie bez powodu mówi się, że jeden obraz wart jest tysiąca słów. Jest to szczególnie istotne w internecie, gdzie liczy się szybkość i łatwa rozpoznawalność. A podczas niemal ekspresowej konsumpcji ogromnej ilości informacji, zdjęcia i rysunki są znacznie łatwiej zauważane.

Czy warto więc wykorzystywać je w komunikacji z naszymi fanami na facebooku? Oczywiście, że tak! Prawdziwe pytanie brzmi jak umiejętnie wykorzystywać obraz, by zaangażowanie na fanpage stale rosło?

Komunikacja obrazkowa

Wizualne prezentowanie informacji to nie wynalazek współczesności. Jednak obecnie znów wiedzie prym w metodach i technikach komunikacji. Obraz jest po prostu szybciej i łatwiej przyswajalny niż tekst. Można wręcz odnieść wrażenie, że dziś to, co nie jest obrazem w ogóle ma byt wątpliwy.

Jeśli chcemy prowadzić skuteczny marketing na facebooku, musimy podążać za naszymi fanami. By generować zaangażowanie fanów, powinniśmy mówić ich językiem, czyli językiem obrazkowym.

Niech treść na fanpage będzie łatwiej przyswajalna

Czy mamy czas i ochotę na to, aby czytać przydługie posty? Nawet jeśli jest to temat interesujący istnieje ryzyko, że porzucimy go w połowie. Szczególnie użytkownicy fanpage nie mają czasu wczytywać się w informacje, analizować ich i przetwarzać. A obrazek zdecydowanie łatwiej odczytać i złapać jego sens niż długi tekst. Obraz przemawia do użytkowników, a jednocześnie pozostawia im pole do własnego odbioru i komentarza.

Daj się zauważyć

Do użytkowników internetu trafia codziennie niezliczona ilość informacji. Nie jesteśmy w stanie skupić się na wszystkich, dlatego wybieramy to, co nas interesuje. Podobnie jest na facebooku. Musimy zachęcić naszych fanów do tego, aby zainteresowali się komunikatem naszego fanpage. Pomogą nam w tym obrazki. Są one znacznie łatwiej zauważalne niż tekst, a przez co mamy większą szansę na to, że nie zostaną pominięte w i tak zatłoczonym newsfeedzie.

Obrazem buduj zaangażowanie fanów

Co częściej komentujemy i udostępniamy? Oczywiście obrazek. Zabawne zdjęcie czy grafika to znacznie bardziej atrakcyjny komunikat, a przez to jest dużo częściej komentowany i przekazywany kolejnym użytkownikom. Oznacza to, że jeden, udostępniony obraz może zdziałać wiele dobrego dla promocji Twojego fanpage na facebooku.

Musimy jednak pamiętać o tym, że taki obrazek powinien być dobrej jakości. Co więcej ważne jest to, aby komentarz, którym go opisujemy był krótki, ale trafny. Taki duet jest duetem idealnym i w efekcie częściej komentowanym niż sam tekst.

Chcesz zwiększyć zaangażowanie fanów – pozwól przemówić obrazom. To one są najchętniej przekazywane dalej, lajkowane czy komentowane. Publikuj zdjęcia i przekonaj się o tym na własnym... fanpage'u.

Jeśli się z tym zgadzasz bądź nie, napisz. Z chęcią poznamy Twoje opinie.

Foto: sxc.hu

DODANO: 31.12.2012r.
KOMENTARZE: Facebook - , Disqus - 0

komentarze

Marketing, reklama
i komunikacja w sieci!

fb rs