Niemagiczne sztuczki w content marketingu

content marketing

W content marketingu zaklęcia i magiczne sztuczki nie działają na odbiorców. Najważniejsza w tym przypadku jest przecież wartościowa i unikalna treść. Jednak w walce o klienta przydatne okazują się być pewne triki, które pozwalają przejąć przewagę nad konkurencją… O jakich sztuczkach mowa?

Stwórz personę

O tym, że najistotniejszą regułą w content marketingu jest tworzenie wartościowych treści pisałam TUTAJ. Niekiedy okazuje się jednak, że nawet najbardziej profesjonalne komunikaty nie trafiają do wybranej grupy docelowej. Powodów może być wiele. Jednak jednym z najbardziej prawdopodobnych jest ten, że błędnie lub zbyt ogólnie określono profil potencjalnego klienta. Jak ustrzec się przed błędem, który może przekreślić Twoje szanse na wygraną w biznesie? Wystarczy stworzyć wirtualną postać Twojego odbiorcy, czyli tak zwaną personę.

Wyimaginowany profil klienta powinien być opisany w jak najbardziej precyzyjny sposób. Przy tworzeniu persony musisz uwzględnić przede wszystkim podstawowe informacje, jak: jej dane osobowe, dane teleadresowe, wiek, pochodzenie, wykształcenie. Persona musi także posiadać określony wygląd, dlatego warto znaleźć zdjęcie, które będzie odzwierciedleniem wizerunku Twojego klienta. Ale to nie wszystko. Profil tej wirtualnej postaci powinien być jak najbardziej uczłowieczony, dlatego konieczne jest także uwzględnienie w jej opisie takich kwestii, jak: zalety, wady, zainteresowania, nawyki, marzenia, cele życiowe. Tworzenie persony jest czasochłonne, ale przynosi wymierne korzyści: pozwala lepiej zrozumieć potrzeby klienta i skuteczniej na nie odpowiadać.

Zbuduj księgę stylu

Budowanie księgi stylu to jeden z najistotniejszych, a zarazem najczęściej pomijanych etapów budowania strategii content marketingowej. Wiele osób ignoruje ten krok, co skutkuje tym, że pisane przez nich teksty są trudne w odbiorze, chaotyczne, niespójne. Jeśli chcesz tworzyć naprawdę wartościowy content, to poświęć nieco czasu na zbudowanie profesjonalnej księgi stylu.

Profesjonalnie zbudowana księga stylu powinna określać cel, w jakim będziesz tworzyć swoje treści. Czy chcesz informować o promocjach? A może wolisz udzielać porad i subtelnie wplatać w nie wątek reklamowy? Zastanów się nad tym i obierz jeden, konkretny kierunek, którym będziesz wiernie podążać.

Księga stylu, jak sama nazwa wskazuje, powinna zawierać dokładne informacje na temat stylu komunikacji. To implikuje ton, w jakim będziesz zwracać się do odbiorcy, określa długość Twoich wypowiedzi oraz zasób słownictwa, z którego będziesz korzystać. Bardzo ważne jest także szczegółowe opisanie zasad gramatyki, interpunkcji, linkowania, formatowania tekstu, wprowadzania cytatów, numeracji itp.

Zbudowanie księgi stylu pozwoli Ci zachować porządek i harmonię na Twoim blogu, stronie internetowej, nada spójność nadawanym przez Ciebie komunikatom marketingowym oraz… przybliży Cię także o kolejny krok do zwycięstwa!

Wykorzystaj wizualne triki

Na koniec chciałabym wspomnieć o kilku prostych trikach, które sprawią, że Twoje treści staną się jeszcze bardziej atrakcyjne dla odbiorców i trafią do szerszego grona. Nie jest tajemnicą, że większa część społeczeństwa jest wzrokowcami. Wykorzystaj tę informację i dostarczaj content, w którym sporo miejsca zajmować będzie obraz. Nie chodzi tu wyłącznie o zdjęcia psów, pięknych kobiet czy malowniczych miejsc, choć i te skutecznie przyciągają uwagę. Mowa tu o kolorowych wykresach, klarownych infografikach czy przejrzystych tabelach.

Warto także pamiętać o potędze prostych narzędzi edytorskich, takich jak wytłuszczenie czy powiększenie tekstu. To zawsze działa. Uwaga odbiorców skupia się także na treściach, które są umieszczone w ramkach, dlatego to właśnie w nich powinieneś umieszczać wszelkie kluczowe informacje na temat Twojej marki i produktów.

Nie bez znaczenia jest także kolorystyka. Pamiętaj, by ikona koszyka czy buttony, zawierające hasła call to action, posiadały wyrazistą barwę. Najbardziej adekwatne okazują się być w tym przypadku: czerwony, pomarańczowy. To naprawdę działa!

Content marketing jest obecnie jednym z najbardziej skutecznych narzędzi. Jednocześnie, staje się on coraz bardziej popularny. Każdego dnia w sieci pojawia się ogromna ilość wartościowych treści, dlatego w chwili obecnej niestety nie wystarczy brać udziału w grze, by wygrać. Twój content nie może być dobry. Musi być najlepszy, najciekawszy, musi się wyróżniać, gdyż w przeciwnym razie zginie w gąszczu innych, dobrych treści… A jeśli nie wiesz, jak stworzyć skuteczny komunikat, napisz do nas!

Foto:http://www.sxc.hu

DODANO: 24.10.2013r.
KOMENTARZE: Facebook - , Disqus - 0

komentarze

Marketing, reklama
i komunikacja w sieci!

fb rs