Nie bądź spamerem, czyli e-mail marketing'owe ABC

ABC e-mail marketinguMimo rozwoju social media, e-mail to nadal potężne narzędzie marketingu internetowego, po które coraz częściej sięgają małe i średnie firmy. Jednak warto zdać sobie sprawę, że e-mail marketing używany nieumiejętnie, przysporzy Ci więcej szkody niż pożytku.

Oto kilka podstawowych zasad, jakich należy bezwzględnie przestrzegać przy stosowaniu tej formy komunikacji marketingowej.

Musisz mieć zgodę odbiorcy

E-mail marketing jest jednym z rodzajów marketingu permisywnego, czyli takiego, w którym należy uzyskać zgodę odbiorcy ZANIM zaprezentuje się mu swoją ofertę. To nie tylko wymóg prawny, ale przede wszystkim warunek konieczny, bez spełnienia którego Twój e-mail marketing po prostu nie będzie skuteczny.

Postaw się w sytuacji odbiorcy i odpowiedz sobie na krótkie pytanie – czy lubisz otrzymywać przypadkowe oferty e-mailem? Jak często faktycznie z nich korzystasz? Skuteczna komunikacja marketingowa powinna być przede wszystkim skierowana do osób, które mogą być zainteresowane przekazem. Nie strzelaj mailingiem w kosmos - stargetuj go!

Pytanie o zgodę to nie oferta

Podczas gdy wielu domorosłych e-mail marketerów zdążyło przyswoić sobie pkt. 1, niestety bardzo niewielu zrozumiało go w całości ;) Otóż prawidłowe i zgodne z prawem zapytanie o zgodę na przesłanie oferty handlowej nie polega na wklejeniu wielkiego bannera z ofertą i dopisaniu drobnym druczkiem tekstu typu „to wcale nie oferta – tylko pytamy o zgodę”. Nie rób idiotów ze swoich klientów!

Postępując w ten sposób w najlepszym razie zostaniesz przez większość odbiorców uznany za spamera. W najgorszym „życzliwy odbiorca” zgłosi Twój „niezwykle kreatywny mailing” do odpowiednich organów jako naruszenie Art. 10 ust. 1 Ustawy z dnia 18 lipca 2002 o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Pamiętaj - nie musisz konstruować zapytania o zgodę w sposób nudny. Możesz to zrobić na wiele ciekawych i zachęcających sposobów. Jednak musisz to zrobić zgodnie z prawem.

Zadbaj o odpowiednią infrastrukturę

Możesz wierzyć lub nie, ale nawet zachowanie dwóch powyższych zasad nie uczyni z Ciebie profesjonalnego e-mail marketera, jeśli do wysyłki mailingu używasz programu pocztowego z funkcją „UDW / BCC” ;)

Jeśli chcesz to robić sprawnie, profesjonalnie, użyj do tego dedykowanych narzędzi. Na rynku znajdziesz cała masę opcji tego typu oprogramowania, od instalowanych na własnym serwerze po systemy dostępne jako usługi abonamentowe. Ceny również są przystępne, bo zaczynają się już od 50zł przy niedużej bazie subskrybentów.

Czy to zbyt wysoka cena za profesjonalizm i bezpieczeństwo zgromadzonych przez Ciebie danych? Naszym zdaniem nie :)

Jak widzisz, podstawy rzetelnego i profesjonalnego e-mail marketingu, to nie czarna magia, ani partyjna nowomowa. Wystarczy odrobina chęci, aby je stosować poprawiając jakość i skuteczność swojego marketingu internetowego, nie wspominając o wizerunku Twojej firmy.

PS. Jeśli masz pytania dotyczące tematu – śmiało zadaj je w komentarzu. Chętnie udzielimy bratniej pomocy ;)

Foto: sxc.hu

DODANO: 7.11.2012r.
KOMENTARZE: Facebook - , Disqus - 0

komentarze

Marketing, reklama
i komunikacja w sieci!

fb rs