Motyw WTC 9/11 w kampaniach reklamowych

Święta, rocznice, wydarzenia zawsze są okazją do tworzenia kampanii kontekstowych. Zwykle jednak kojarzy nam się to z pozytywnymi wydarzeniami. A jednak znaleźli się też tacy, dla których atak na wieże World Trade Center 11 września 2001 roku były również inspiracją. Czy motyw WTC w kampaniach to na pewno dobry kierunek? Oceń to.

Media a WTC

Oczywiście poprzez media dotarła do nas informacja o zamachu. Niektóre media więc postanowiły wykorzystać ten motyw dla własnej promocji. I jak zawsze, jedni robią to lepiej, inni gorzej...

The Moscow News "Rzeczy, trudne do wyjaśnienia, opisane językiem, który zrozumiesz".

The moscow news i motyw WTC

Courrier International "Naucz się przewidywać".

Courrier  International

I trochę czarnego humoru od HUMO "Czytanie HUMO może mieć poważne konsekwencje".

Motyw WTC w kampanii Humo

Motyw WTC w kampaniach społecznych

Kampanie społeczne rządzą się nieco innymi prawami, niż komercyjne. Walczącym w słusznej sprawie wiele można wybaczyć. Ale czy wszystkie chwyty są dozwolone?

Ta kampania MTV Magazine w Brazylii porównuje liczbę zgonów na AIDS, z głodu i ubóstwa do zgonów spowodowanych atakiem na World Trade Center w Nowym Jorku.

Tekst obok wieży: 2863 ofiar Tekst obok chłopca: 600 milionów ubogich na świecie

MTV ubóstwo

Tekst obok wieży: 2863 ofiar Tekst obok chłopca: 824 miliony niedożywionych ludzi na świecie

MTV głód

Tekst obok wieży: 2863 ofiar Tekst obok mężczyzny: 40 miliony ludzi zarażonych wirusem HIV na świecie

MTV AIDS

Dla przyrody codziennie jest 9/11

9/11 for the nature

Wiele osób mówi, że ta kampania WWF nigdy nie powinna była powstać. "W 2001 roku, w jednej z największych tragedii w historii ludzkości, zostało zbitych 2 819 osób. W 2005 tsunami zabiło 280 000 osób. To sto razy więcej ofiar. Nasz planeta jest niezwykle potężna. Szanuj ją. Zachowaj ją."

 

Niekonwencjonalne nawiązanie do WTC

Co ciekawe, motyw WTC w kampaniach wykorzystywano również przy promocji produktów, które w żaden sposób nie kojarzą się z tym wydarzeniem.

Lego i WTC

CoBis celowo wykorzystuje wizualne podobieństwo płyt głównych do tętniących życiem miast, aby uświadomić ludziom, że pewnego dnia komputer może stać się celem ataku.

Cobis

Hołd ofiarom

Znalazły się też marki, które w inny sposób odniosły się do WTC 9/11.  Hołd ofiarom złożył m.in. Budweiser.

 

Przed WTC 9/11

Przed atakiem terrorystycznym na bliźniacze wieże, w wielu reklamach wykorzystywano kultowe Twin Towers, jako symbol Nowego Jorku. Jednak niektóre z tych reklam z perspektywy czasu wydają się  być trochę przerażające, jeśli nie wręcz straszne. Reklama Pakistan International Airlines w tym zestawieniu wygląda przerażająco.

Pakistan International Airlines

foto: adweek.com, adland.tv, publigeekaire.com

DODANO: 11.09.2013r.
KOMENTARZE: Facebook - , Disqus - 0

komentarze

Marketing, reklama
i komunikacja w sieci!

fb rs