LinkedIn, czyli profesjonalizm w social mediach

LinkedIn, czyli profesjonalizm w social mediachGwałtowny wzrost popularności różnorodnych mediów społecznościowych (któż z nas nie ma konta na Facebooku lub nie ogląda filmów na YouTubie?), zwiększył także ich znaczenie jako narzędzi marketingu internetowego. Mimo, że stale używane są one głównie w celach społeczno-rozrywkowych, to jednak social media to już nie tylko rozrywka. Coraz popularniejsze stają się serwisy społecznościowe dla profesjonalistów, typu „business networking”. Jednym z nich jest LinkedIn. Czy warto z niego korzystać? W tym artykule odpowiem Ci na to pytanie.

Czym jest LinkedIn?

To serwis społecznościowy przeznaczony dla profesjonalistów, specjalizujący się w kontaktach zawodowo-biznesowych. Dzięki swojej specyfice może być także potężnym narzędziem w rozwijaniu wizerunku Twojej firmy. Umożliwia on obserwowanie publikacji konkurencyjnych firm, za jego pomocą możesz również nawiązywać kontakty z potencjalnymi klientami, monitorować wszystkie nowości związane z branżą Twojej firmy czy brać udział w dyskusjach branżowych, gdzie będziesz mógł podzielić się swoją wiedzą.

Korzyści

Wykorzystywanie LinkedIn znacznie pomaga w promocji firmy czy produktu, umożliwia również „pokazanie się światu” i wzmacnia komunikację marketingową.

LinkedIn pozwala Twoim klientom na łatwiejsze znalezienie Cię w Internecie oraz skontaktowania się z Tobą. Dużą zaletą LinkedIn jest to, że nie ma tam fałszywych użytkowników (jak na przykład na Facebooku), co zwiększa bezpieczeństwo i pozwala na uniknięcie oszustów.

Można tu także, dowiedzieć się więcej o osobach, z którymi masz kontakty zawodowe. Pozwala to na przykład na lepsze przygotowanie się do spotkania biznesowego, negocjacji czy przetargu i sprawienie lepszego wrażenia.

Korzystanie z LinkedIn to także dobry sposób by stać się bardziej widocznym dla Google. Wymaga to jednak sporo czasu oraz stworzenia dobrego oraz kompletnego profilu, zawierającego słowa kluczowe. Dlatego warto skonsultować się w tej kwestii a kimś, kto ma doświadczenie w prowadzeniu działań na tym portalu społecznościowym.

Najciekawsze funkcje LinkedIn

Grupy to jedna z najciekawszych funkcji jakie oferuje LinkedIn. Opcja ta umożliwia użytkownikom komunikowanie się ze sobą oraz wymianę informacji czy materiałów związanych z obszarem zainteresowań czy też branżą, w jakiej funkcjonujemy. Grupy jednak to nie jest dobre miejsce do reklamowania swoich usług czy produktów. Korzystają z nich ludzie poszukujący rozwiązania jakiegoś problemu lub chcący podzielić się swoimi doświadczeniami branżowymi. Dlatego nachalne prezentowanie tam swojej oferty czy też  publikowanie nieprzydatnych informacji spowoduje tylko to, że Twoja firma zostanie negatywnie odebrana i straci dobry wizerunek. Takie działanie sprawia, że Ty i Twoja firma możecie przestać być postrzegani jako profesjonaliści.

Odpowiedzi to funkcja, pozwalająca na zadawanie pytań oraz udzielanie odpowiedzi na przeróżne pytania. Dzięki nim  możesz zbudować swój wizerunek jako eksperta w danej dziedzinie, a to spowoduje wzrost zainteresowania Twoją firmą. Jeżeli nawet nie masz wystarczającej wiedzy by odpowiedzi na zadane pytanie samemu, ale znasz wiarygodne źródło informacji, możesz skorzystać z opcji Suggest Expert (zasugeruj eksperta). Przez pomoc innym użytkownikom oraz aktywne zaangażowanie w życie społeczności, uzyskasz szacunek oraz wykreujesz pozytywny i profesjonalny wizerunek dla swojej firmy.

Jak widać LinkedIn to bardzo pomocne  narzędzie w kreowaniu wizerunku, oczywiście pod warunkiem, że umiemy z niego prawidłowo korzystać. Mimo, że LinkedIn jest stosunkowo prosty w obsłudze, można popełnić wiele błędów zwłaszcza na początku,. Dlatego, jeżeli  nie wiesz jak profesjonalnie prowadzić komunikację w tym kanale social media, lepiej poproś o konsultacje. Pozwoli Ci to na uniknięcie niepotrzebnych problemów i zaoszczędzi sporo czasu.

Foto: freedigitalphotos.net

DODANO: 10.04.2013r.
KOMENTARZE: Facebook - , Disqus - 0

komentarze

Marketing, reklama
i komunikacja w sieci!

fb rs