Kreowanie wizerunku w sieci

właściwe kreowanie wizerunku to gwarantowany sukcesZnana, dziewiętanstowieczna angielska pisarka - George Elliot powiedziała kiedyś: „Nigdy nie jest za późno, by stać się tym, kim moglibyśmy się stać”. Mimo, że autorka tych słów żyła w czasach, gdy kreowanie wizerunku było dość abstrakcyjnym pojęciem, to jej słowa nigdy nie straciły na aktualności. Obecnie każdy, bez względu na wiek może zbudować od podstaw swoją własną, profesjonalną markę. Jak to zrobić i na co zwrócić uwagę?

Być może pamiętasz jeszcze czasy, kiedy kreowanie wizerunku opierało się głównie na stworzeniu poprawnego CV czy eleganckiej wizytówki i dostarczeniu ich w strategiczne miejsca. Chwile te już dawno odeszły w niepamięć. Niekiedy można jeszcze usłyszeć o pomysłowych akcjach z wykorzystaniem tradycyjnego CV, takich jak wywieszenie przez Łukasza Jakóbiaka swojego życiorysu na płocie przed oknem u wymarzonego pracodawcy. Jednak takie wydarzenia są sporadyczne i ciężkie do przebicia. Obecnie, najlepszą drogą prezentacji własnej marki są kanały social media. Stanowią one bogate źródło wiedzy dla headhunterów i pracodawców oraz doskonały grunt pod skuteczny personal branding, dlatego to właśnie na nich powinna skupić się Twoja uwaga.

Kreowanie wizerunku w serwisach o charakterze biznesowym

Pewnie nie raz spotkałeś się z opinią, że posiadanie profesjonalnej, wirtualnej wizytówki zwiększa szansę na dobrą pracę, karierę, sukces. Mimo, że brzmi to nieco górnolotnie, to jednak nie są tu puste słowa. Mają one swoje pokrycie w rzeczywistości.
Jeśli nie umieściłeś jeszcze swojego CV na stronach, takich jak Goldenline.pl czy LinkedIn, to zrób to jak najszybciej. Te znane serwisy to prawdziwa baza potencjalnych kandydatów do pracy. To właśnie tutaj headhunterzy kierują swoje pierwsze kroki w poszukiwaniu specjalistów i to właśnie tutaj powinieneś rozpocząć działania, mające na celu kreowanie wizerunku. Naczelną zasadą personal brandingu jest bycie widocznym, dlatego, warto tworzyć kreatywne, oryginalne wzory CV, które na pewno przyciągną uwagę rekrutujących:

2163023_33640626

Jednym z założeń, na których opiera się personal branding, jest wykazanie się fachową wiedzą przed możliwie jak największą grupą osób. W zrealizowaniu tego celu pomogą Ci grupy tematyczne, do których możesz się zapisać:

Udzielanie wypowiedzi na publicznych forach biznesowych to skuteczna metoda na kreowanie wizerunku eksperta oraz na nawiązanie kontaktu z osobami z Twojej branży.

Personal branding w serwisach społecznościowych

Obecnie, traktowanie portali społecznościowych jako miejsc o charakterze prywatnym jest ogromnym błędem. Jak się bowiem okazuje, rekruterzy regularnie zaglądają na nasze profile na Facebooku, Twitterze czy Pintereście. Zablokowanie możliwości wyszukania naszej osoby nie jest skutecznym rozwiązaniem. Kreowanie wizerunku w Internecie nie polega bowiem na ukrywaniu się, lecz na przemyślanym i strategicznym budowaniu naszej wirtualnej tożsamości. Warto zatem dokładnie wypełnić i udostępnić w trybie publicznym wszelkie dane, które mogą być przydatne dla headhunterów, a ograniczyć widoczność niektórych zdjęć czy postów.

Blogi a kreowanie wizerunku

Jednymi z najbardziej skutecznych narzędzi personal brandingu są blogi. Dzielenie się swoją wiedzą i spostrzeżeniami to w chwili obecnej jedna z najskuteczniejszych metod na kreowanie wizerunku, zyskanie popularności i dotarcie do sporej liczby czytelników. Zastanów się, w jakiej tematyce czujesz się najlepiej – lifestyle, moda, nauka, technologia, a może kulinaria? Wybór należy do Ciebie - najważniejsze jest byś podjął wyzwanie i zadbał o kreowanie wizerunku eksperta właśnie na swoim blogu.

A co z vlogami?

Wspomniany we wcześniejszej części artykułu Łukasz Jakóbiak, dał się poznać szerszej publiczności nie tylko jako organizator słynnej akcji z CV, ale także jako twórca videobloga 20m2 Łukasza:

Pomysłowość oraz przemyślane kreowanie wizerunku przyczyniły się do ogromnego sukcesu tego prezentera internetowego.

Przykładów na skuteczność vlogów w procesie budowania wizerunku nie brakuje. W sieci znaleźć można bowiem wiele udanych kreacji, takich jak choćby „Polimaty” Radosława Kotarskiego:

Twórca skupił się nie tylko na personal brandingu i kreowaniu wizerunku eksperta – naukowca, ale także na dostarczaniu widzom użytecznej wiedzy, podanej w ciekawy sposób. Co więcej, autor chętnie wchodzi w interakcję z internautami, udzielając odpowiedzi na nurtujące ich pytania z różnorodnych dziedzin życia:

Pamiętaj, że w dzisiejszych czasach powiedzenie „siedź w kącie, a Cię znajdą” nie ma racji bytu. Obecnie, możesz skutecznie wypromować swoją markę, wykorzystując w tym celu jak największą ilość kanałów social media. To właśnie w nich tkwi największy potencjał i siła! Odkryj ją, bądź widoczny, działaj efektywnie, dbaj o swój personal branding w sieci – a sukces przyjdzie szybciej niż Ci się wydaje!

Prowadzisz intensywne działania w social media? Masz swojego bloga? Pochwal się tym!

Foto: http://www.sxc.hu, http://www.bankier.pl

DODANO: 16.08.2013r.
KOMENTARZE: Facebook - , Disqus - 0

komentarze

Marketing, reklama
i komunikacja w sieci!

fb rs