Kreatywne wykorzystanie przestrzeni miejskiej

Idziesz sobie idziesz po chodniku, patrzysz pod nogi a tutaj...Durex. I to z wypustkami! Bez strachu. To nie pozostałości po nocnej imprezie. To reklama umieszczona w nietypowym miejscu – na chodniku. Takich akcji jest coraz więcej. Zobacz najciekawsze przykłady nietypowego, ale kreatywnego wykorzystania przestrzeni miejskiej jako nośnika reklamowego.

Ławki jako przestrzeń reklamowa

Ławka zwykle służy do odpoczywania. Jednak nie tylko. Może być doskonałym nośnikiem reklamowym. Radio Zet prowadzi obecnie kampanię „Zbliżamy ludzi”. Wystarczy usiąść na taką ławkę, a ludzie sami się do siebie zbliżają :)
Radio Zet zbliżamy ludzi

Czy karton może być nośnikiem reklamowym?

Karton czyli, to zwykle wyrzucamy po kupieniu produktu, również może być inspirujący. Wie o tym Mini Cooper.

Karton po Mini Cooperze

Marketingowe wykorzystanie wiat przystankowych

Tutaj można reklamować niemal wszystko, począwszy od samochodu, poprzez fitness a skończywszy na wódce. I to właśnie Absolut wykazał się niezwykłą pomysłowością i postanowił wykorzystać ławki w ciekawy sposób do reklamowania swoich produktów

Absolut bloody

Absolut lemon

Jednak to nie jedyna marka, która postanowiła kreatywnie wykorzystać przestrzeń na wiatach przystankowych. Zobacz, co jeszcze można zrobić z przystankiem.

Kreatywne wykorzystanie przestrzeni przez Ikea

Wiata na Euro2012

Bułeczkę?

Patrz pod nogi

Ulice to przestrzeń, którą także zawładnęli marketerzy. Przejścia dla pieszych są tak często wykorzystywane, że stały się już niemal klasycznym nośnikiem reklamowym. Ale w ciekawy sposób można „uliczne” przestrzenie wykorzystać również w kampanii społecznej.

Kampania "Help homeless"

Czy reklama może być użyteczna?

A może zamiast wykorzystywać przestrzeń, lepiej ją tworzyć? Na taki pomysł wpadł IBM. Czekacie na kogoś i nie ma gdzie usiąść? A może nagle rozpadał się deszcz i nie masz się gdzie schować? IBM przychodzi z pomocą. Projekt IBM smart ideas for smarter cities.

IBM & Ogilvy France Create Ads With A New Purpose in its latest "People For Smarter Cities" from Ogilvy Paris on Vimeo.

Nietypowe wykorzystanie przestrzeni

Reklama może również czynić przestrzeń ciekawszą. Tak, tak, dokładnie to mam na myśli. Ikea zmieniła nudną elewację jednego z niemieckich bloków na kolorową przechowalnię. Istotą tej idei było wykorzystanie na reklamę przestrzeni, która zwykle służy nam do składowania przedmiotów.

Ikea i balkony

Na koniec mini Cooper, który postanowił pokazać co to znaczy ławka z dreszczykiem. Shake your body...

DODANO: 12.08.2013r.
KOMENTARZE: Facebook - , Disqus - 0

komentarze

Marketing, reklama
i komunikacja w sieci!

fb rs