Kontroluj i reaguj, czyli monitoring marki w internecie

monitoring marki w internecieMonitoring internetu to śledzenie i analizowanie informacji na dany temat, ukazujących się w sieci. Informacje te dotyczyć mogą zarówno Twojej firmy, jak i działań konkurencji.

O ile na monitoring mediów w ogóle nie każdy może sobie pozwolić, to monitoring marki w internecie jest zdecydowanie bardziej dostępny. Do czego może się to przydać?

Wiedz, co mówią o Twojej firmie inni

Podstawową korzyścią wynikającą z prowadzenia monitoringu marki w internecie jest możliwość szczegółowej analizy wizerunku Twojej firmy w oczach potencjalnych klientów. Pozwala na obserwowanie dyskusji toczących się wokół firmy czy produktu zarówno na forach, jak i portalach społecznościowych.

To szczególnie istotne, jeśli e-marketing jest jednym z filarów Twojej strategii. Dowiesz się dzięki temu, co Twoi klienci lubią, a co chętnie by zmienili. Znając ich oczekiwania, możesz zaproponować im takie produkty czy usługi, z jakich będą zadowoleni, a nawet wejść z nimi w bezpośrednią interakcję. Klienci lubią być pytani o zdanie ;)

Bądź o krok przed konkurencją

Monitoring internetu daje również możliwość śledzenia działań e-marketingowych konkurencji. Wiedząc co oferuje, ale także jak i gdzie oferuje, konkurencja, możesz porównać jej strategię ze swoją. Jeśli wypadnie ona korzystnie – wykorzystaj to w swojej komunikacji z klientem. Jeśli negatywnie, masz wskazówkę co powinieneś zmienić. To wszystko pozwala Ci być o krok przed konkurencją.

Zareaguj na kryzys wizerunkowy, zanim wybuchnie

Dzięki monitoringowi internetu możemy zareagować niemal natychmiast na sytuacje grożące kryzysem wizerunkowym, powstrzymując je przed rozwinięciem się do niebezpiecznych rozmiarów. Jeżeli będziesz systematycznie gromadzić informacje i je analizować, możesz przewidzieć potencjalne problemy i zareagować zanim konflikt wybuchnie.

Czy monitoring marki w internecie można przeprowadzić we własnym zakresie? Owszem, ale czy masz na to czas? Czy dysponujesz odpowiednią ilością pracowników, tak, aby powierzyć im to zadanie? Pamiętaj również o tym, że internauci piszą o Tobie nie tylko od poniedziałku do piątku w godzinach pracy. Zastanów się więc nad zleceniem czuwania nad wizerunkiem Twojej firmy zewnętrznej, wyspecjalizowanej w tym zadaniu agencji.

Wizerunek firmy jest jeden - dbaj o niego

Nawet jeśli prowadzisz niewielką firmę, która nie jest mocno zaangażowana w działania e-marketingowe, pamiętaj, że wizerunek firmy, to ogromna wartość. Na rynku aktywnie działają Twoi konkurenci, niezadowoleni klienci czy „życzliwi donosiciele”. Warto zatem wziąć to pod uwagę i monitorować, to, co się dzieje wokół naszej marki w wirtualnym świecie.

Foto: sxc.hu

DODANO: 14.11.2012r.
KOMENTARZE: Facebook - , Disqus - 0

komentarze

Marketing, reklama
i komunikacja w sieci!

fb rs