Jak zmienić prosty adres strony w Google+

Google stopniowo udostępnia możliwość zmiany adresów w swojej sieci społecznościowej. Dotyczy to również stron firmowych. Z pozoru zmiana jest banalnie prosta. Wystarczy zaakceptować wstępnie zweryfikowaną przez Google propozycję i gotowe. Pamiętaj jednak, że raz zaakceptowanej nazwy nie będzie można zmienić. Co zatem robić, jeśli proponowany adres Twojej strony Ci nie odpowiada?

Jak działają proste adresy stron na Google+?

Propozycje prostych adresów, które Google+ oferuje swoim użytkownikom, zostały stworzone w większości wypadków na podstawie nazwy profilu. W przypadku zwykłych użytkowników, jest to logiczne i sensowne podejście, bowiem nazwa Twojego profilu za zwyczaj składa się z imienia i nazwiska.

W przypadku firm jednak to samo podejście może spowodować nieprzewidziane wcześniej konsekwencje.

Przykład propozycji nowego adresu URL w Google+

Nazwy profili firmowych często konstruowane są bowiem nie tylko w oparciu o nazwę organizacji. Tajemnicą poliszynela jest, że Google premiuje w swojej wyszukiwarce wyniki z własnej sieci społecznościowej.

Logicznym rozwiązaniem, szczególnie w przypadku małych firm było uzupełnienie nazwy profilu o słowa kluczowe związane z głównym przedmiotem działalności, dzięki czemu profil firmy można było po prostu łatwiej znaleźć.

Tym sposobem łatwo wyobrazić sobie nazwę profilu brzmiącą mniej więcej tak:

Empik.com - muzyka, prasa i książka

Wszystko fajnie i logicznie. Jednak Google+, mając do dyspozycji taką nazwę profilu zaproponuje następujący nowy adres:

Google.com/+EmpikcomMuzykaPrasaiKsiazka

Jak widzisz, nie ma on wiele wspólnego z prostotą :) Co możesz zrobić, jeśli zetkniesz się z podobnym problemem na Twojej stronie Google+? Niestety niewiele...

Prosty adres zbyt skomplikowany?

Podstawową różnicą pomiędzy prostymi adresami znanymi np. z Facebooka lub Twittera jest to, że nie ma możliwości samodzielnego ustawienia adresu profilu na Google +. Możesz jedynie zaakceptować propozycję Google, lub nie. Jeśli więc aktualna propozycja Ci nie odpowiada, rekomendujemy następujące kroki:

Po pierwsze - nie akceptuj nowego adresu

Jak wcześniej wspomniałem, zmiana adresu zgodnie z regulaminem Google+ może zostać dokonana tylko raz. Zatem jeśli zaakcptujesz propozycję Google - nie będziesz w stanie jej zmienić.

Po drugie - zmień nazwę profilu

Skoro aktualna propozycja została stworzona na podstawie nazwy profilu, bardzo prawdopodobne, że jeśli zmienisz nazwę, niebawem pojawi się nowa propozycja krótkiego adresu URL. Jeśli tak się stanie, będziesz mógł ją wybrać i zaakcepować.

Po trzecie - napisz do Google

Możesz także spróbować zgłoszenia problemu do obsługi Google+. W tym celu wystarczy wybrać z rozwijanego menu opcję “prześlij opinię”.

przesyłanie opinii na google+

Pamiętaj jednak, że (podobnie z resztą jak w przypadku innych sieci społecznościowych) nie ma pewności, że obsługa weźmie Twoją prośbę pod uwagę, ani że w ogóle na nią odpowie.

Z dużym prawdopodobieństwem jednak możemy przypuszczać, że nie Ty jeden jesteś w takiej sytuacji. Im więcej zgłoszeń o podobnej treści Google otrzyma, tym bardziej prawdopodobna jest “jakaś” reakcja na problem w przyszłości.

Miało być pięknie, a wyszło jak zawsze...

Nowe proste adresy z pewnością są krokiem na przód w walce Google+ z dominującym obecnie Facebookiem. Nie trzeba być ekspertem, by stwierdzić, że łatwiej komunikować i podawać prosty do zapamiętania adres, niż jak dotychczas bezsensownie długi ciąg cyfrowy.

Niestety po raz kolejny okazuje się, że coś, co powinno pomóc firmom w skutecznym wykorzystaniu i popularyzowaniu społecznościówki Google, okazuje się nie do końca przemyślane lub przemyślane z zupełnie odwrotnego punktu widzenia, niż byśmy sobie tego życzyli.

Nie gwarantuję, że powyżej przedstawiona rekomendacja sposobu na zmianę proponowanego adresu URL przyniesie zamierzony efekt. W chwili publikacji tego tekstu, zmiany na kilku prowadzonych przez nas profilach firmowych nie pociągnęły jeszcze za sobą nowych propozycji URL. Może to jednak potrwać nawet do 2 tygodni.

Gdy jednak uda mi się jednoznacznie potwierdzić skuteczność tego sposobu, niezwłocznie dam znać.

Tymczasem, jeśli podobny problem występuje w przypadku Twojego adresu, możesz się złościć na Google, lub po prostu nic nie robić. Wszak siłą Google zawsze była dobra wyszukiwarka, a w niej jak wiadomo nie musisz pamiętać adresów, nieważne jak proste lub skomplikowane by one nie były :)

Aktualizacja 20.11.2013

Udało się potwierdzić skuteczność powyżej przedstawionego sposobu. Po zmianie nazwy wystarczy poczekać kilka dni, a nowa propozycja krótkiego adresu pojawi się w oknie wyboru:

zmiana prostego adresu - aktualizacja

Jednocześnie udało mi się potwierdzić w kontakcie z Google, że propozycje nazw są generowane całkowicie automatycznie - zatem wszelki kontakt z administracją w celu wpłynięcia na dostępne opcje nie ma sensu :). Ciekawostką jest również fakt, że w przypadku firm i stron, w których został dodany konkretny adres pocztowy firmy, propozycja krótkiego adresu zostanie automatycznie uzupełniona o nazwę miasta. Warto mieć to na uwadze przy kombinacjach ze zmianą adresu profilu :)

Jak Wam się podoba ta funkcja Google+? Skorzystaliście już z tej możliwości?

POWIĄZANE WPISY:

Brak powiązanych wpisów.

DODANO: 3.11.2013r.
KOMENTARZE: Facebook - , Disqus - 0

komentarze

Marketing, reklama
i komunikacja w sieci!

fb rs