Jak skutecznie zbudować listę mailingową?

Lista mailingowa - jak skutecznie ją zbudowaćCoraz więcej firm w swoich działaniach wykorzystuje e-mail marketing. Głównym powodem są niskie koszty i stale rosnąca efektywność takiej formy promocji. Ale jak zbudować listę mailingowa, która byłaby skuteczna oraz przyciągnęła wielu klientów? W tym artykule pokażę Ci jak to zrobić.

W czasach królowania Facebooka,  e-mail marketingu trochę się nie docenia. A trzeba pamiętać, że marketing internetowy to nie tylko Social Media. Dobrze przeprowadzona kampania e-mail marketingowa ma naprawdę wiele zalet, takich jak: bardzo niskie koszty dotarcia do klientów, łatwość w kontrolowaniu efektów czy możliwość skierowania jej na precyzyjnie wybraną grupę odbiorców.

Korzyści e-mail marketingu

By zacząć działania e-mail marketingowe, należy zbudować listę mailingową. Korzyści płynących ze stworzenia własnej listy jest bardzo wiele. Posiadając taką listę, nie musisz martwić się optymalizacją strony pod kątem wyszukiwarek, ponieważ dysponujesz, wartościową listą potencjalnych klientów. Adresy e-mail na liście stanowią istotny potencjał sprzedażowy, należą bowiem do osób już zainteresowanych twoją ofertą i czekających na informacje o nowościach oraz promocjach.

Jak stworzyć listę mailingową?

Podstawą budowy listy mailingowej jest bardzo prosty, a niezwykle skuteczny zabieg - umieść formularz kontaktowy na stronie internetowej swojej firmy. Dzięki temu klient będzie mógł skontaktować się z Tobą w łatwy sposób, a przy okazji zostawi swój kontakt e-mailowy. Zwróć szczególną uwagę na wybór odpowiedniego miejsca, w którym zamieścisz formularz. Zwykle jest on umieszczany w zakładce zawierającej dane kontaktowe. Miejsce to wydaje się być najbardziej do tego odpowiednie, ponieważ użytkownik, chcąc znaleźć Twoje informacje kontaktowe  właśnie tam będzie ich szukał.

Jednak prawdopodobnie najskuteczniejszym sposobem na pozyskanie nowych klientów, jest stworzenie interesującego, związanego z tematyką strony poradnika lub kursu, podzielonego na fragmenty, które użytkownik otrzymywał będzie co pewien czas. Oczywiście jedynym sposobem by otrzymać dany materiał jest zapisanie się na listę adresową.

Newsletter

Dobrym sposobem na powiększenie listy i zaangażowanie społeczności wokół Twojej firmy, jest prowadzenie newslettera. Jest to okresowo wydawany biuletyn, wysyłany na pocztę elektroniczną, zawierający informacje branżowe jak i informacje o nowych produktach i usługach. Umieść formularz zapisu na newsletter na swojej stronie, i pozwól klientom na stały, długofalowy kontakt z Twoją firmą. Przyniesie to korzyści zarówno Tobie (potencjalni nowi klienci) jak i odbiorcom newslettera, którzy otrzymają wiele ciekawych materiałów.

Squeeze page

Do budowania listy e-maili bardzo dobrze nadają się także tzw. squeeze page. Są to strony, których jedynym zadaniem jest pozyskanie nowych adresów e-mail. Strony takie zbudowane są przeważnie tylko z nagłówka, krótkiej oferty tekstowej i formularza rejestracji na listę mailingową. Nie posiadanie takiej strony, może w dużym stopniu utrudnić zadanie budowania listy mailingowej, dlatego najlepiej posiadać chociaż w jedną.

W jaki sposób zbierać adresy e-mail

Pop-up – czyli, okno jakie się nam wyświetla po wejściu na daną stroną. Najczęściej zawiera formularz do zapisu na listę. Jest to nieco nachalna  dla użytkownika metoda, ale nie można odmówić jej skuteczności.

Exit splash – w tym sposobie, kiedy osobą będąca na stronie, (która nie jest zapisana na listę adresową) będzie chciał ją wyłączyć, wtedy pojawi się formularz, zachęcający do zapisania się na listę.

Peel away – bardzo mało inwazyjna, ale skuteczna metoda. Peel-Away to nic innego jak sprawienie wrażenia zagiętego rogu strony naszego serwisu, Najczęściej jest to prawy górny róg, po najechaniu na który, rozwija się formularz. Jest to prawdopodobnie najlepszy sposób na zbieranie e-maili, nie jest on w żaden sposób uciążliwy dla użytkownika strony, co pomyślnie wpływa na jej postrzeganie.

Lista mailingowa gotowa - co dalej?

Posiadanie gotowej listy mailingowej to jeszcze nie wszystko, ważne jest także poprowadzenie w odpowiedni sposób kampanii e-mailingowej, tylko wtedy lista w należyty sposób będzie spełniać swoje zadanie. Jak to zrobić? O tym możecie przeczytać tutaj.

Jak widać budowanie listy mailingowej to żmudna i wymagająca wytrwałości praca. Jednak warto to robić, bo przynosi to naprawdę dużo korzyści. Oczywiście można również zakupić gotową listę mailingową, ale nie jest to najlepszy pomysł. Kupiona lista posiada adresy ludzi o różnych gustach i potrzebach a niekoniecznie zainteresowanych Twoją firmą czy usługą. Jeżeli samemu nie masz czasu na stworzenie listy mailingowej, warto skorzystać z pomocy profesjonalnej agencji e-marketingowej.

Mam nadzieję, że po przeczytaniu tego artykułu, uda Ci się bez problemu stworzyć własną listę, która odniesie sukces.

Foto: freedigitalphotos.net

DODANO: 27.03.2013r.
KOMENTARZE: Facebook - , Disqus - 0

komentarze

Marketing, reklama
i komunikacja w sieci!

fb rs