Facebook ułatwia… zbliżenie?

Facebook laczy ludziCzy zastanawiałeś się, jaka jest pierwsza czynność, którą wykonujesz po przebudzeniu się? Pijesz kawę? Jesz śniadanie? A może… sprawdzasz aktualności na Facebooku? Jeśli tak, to jesteś jedną z ponad 525 milionów osób na świecie, dla których Facebook stał się niezwykle istotną częścią życia. I wszystko wskazuje na to, że dzięki pewnym funkcjom będzie jeszcze bliżej nas. I to dosłownie.

Facebook - łączy czy dzieli?

Nie ulega wątpliwości, że Facebook wzbudza skrajne emocje wśród ludzi. Jego przeciwnicy twierdzą, że upośledza on zdolność do nawiązywania prawdziwych kontaktów interpersonalnych i służy głównie do kreowania wizerunku, który w wielu przypadkach jest nie do końca prawdziwy. Z kolei zwolennicy w swych argumentach powołują się na jedno z najważniejszych założeń Facebooka, którym jest pomoc w  utrzymywaniu ścisłych relacji pomiędzy jego użytkownikami. A jaka jest prawda? Na to pytanie każdy powinien sobie odpowiedzieć samodzielnie. Faktem jest, że Facebook, oprócz podstawowych i oczywistych funkcji, służących promocji w Internecie czy wspomnianemu wcześniej kreowaniu wizerunku, oferuje także usługi, których celem jest zacieśnianie więzi międzyludzkich. Ponadto, jego logo pojawia się na wielu produktach, które konotują bardzo pozytywne i ciepłe skojarzenia… O czym tu mowa?

Social gifiting

Lubisz dostawać prezenty? A może wolisz je ofiarowywać? Jeśli odpowiedziałeś twierdząco na chociaż jedno z pytań, to zapewne zainteresuje Cię informacja o usłudze, zwanej social gifting. Facebook wprowadził ją dokładnie rok temu w Stanach Zjednoczonych i stale rozszerza jej zasięg na inne kraje. Dzięki social gifting możemy w szybki i prosty sposób wysyłać prezenty do naszych znajomych. Facebook sugeruje nam istotne wydarzenia z życia naszych przyjaciół, z okazji których warto by było wręczyć im podarunek. Ale to nie wszystko. Obdarowywani mają realny wpływ na wygląd upominku. Mogą go zaakceptować w takiej postaci, w jakiej został przez nas nadany lub zmienić jego formę, kolor, smak. Usługa ta nie tylko umożliwiła wielu markom skuteczną promocję w Internecie, ale także wyeliminowała konieczność odbywania wielogodzinnych, żmudnych wędrówek po galeriach, stania w kilometrowych kolejkach przy kasie i pozwoliła uniknąć takich nieprzyjemnych sytuacji:

Facebook Like-A-Hug

Usługa social gifting, oprócz tego, że, zminimalizowała praktycznie do zera ryzyko nietrafienia w gust obdarowywanego, to bezdyskusyjnie wpłynęła pozytywnie na proces zacieśniania więzi międzyludzkich. Bo w końcu – czy jest coś przyjemniejszego niż prezent? Okazuje się, że tak! Fani serwisu poszli o krok dalej i pozwolili użytkownikom Facebooka odczuć na własnej skórze sympatię swoich znajomych. Zaprojektowali i dostarczyli na rynek kurtkę o znamiennej nazwie Facebook Like-A-Hug, która posiada pewne unikalne właściwości, ściśle związane z tym portalem społecznościowym. Jakie? Wyjaśnienie znajdziesz tutaj:

Social blue butterlfly

Kurtka, która „przytula” nas po otrzymaniu like’a to nie jedyny produkt, w którym wykorzystano wpływ Facebooka na proces budowania pozytywnych relacji interpersonalnych. Najnowszym wyrobem, który wykorzystuje popularność serwisu, jest lakier do paznokci, zwany ‘social butterfly blue’. Niestety, póki co nie jest on dostępny w sprzedaży w Polsce. Chętni mogą nabyć go jednak w sklepie… na terenie kampusu Facebooka w Menlo Park w Kalifornii:

Lakier do paznokci wykorzystujący popularność Facebook.com

Zapewne produkt ten kojarzy Ci się bardziej z kreowaniem wizerunku aniżeli z budowaniem relacji, a szczególnie jeśli jesteś mężczyzną. Jednak nieco inaczej na ten wyrób spojrzy kobieta, która wie, że nic tak nie jednoczy, jak wspólne rozmowy na temat ciekawych nowinek kosmetycznych. A to bezsprzecznie jest właśnie jedna z nich.

To tylko niektóre przykłady, pokazujące pozytywne oddziaływanie Facebooka na kontakty interpersonalne. A może Ty znasz inne egzemplifikacje, które potwierdzają tezę, że Facebook to nie tylko narzędzie, służące do skutecznej promocji w Internecie czy kreowania wizerunku, ale także do nawiązywania i utrzymywania dobrych relacji międzyludzkich? Jeśli tak, to podziel się nimi w komentarzu!

Foto: www.sxc.hu, https://twitter.com/bbosker

DODANO: 19.09.2013r.
KOMENTARZE: Facebook - , Disqus - 0

komentarze

Marketing, reklama
i komunikacja w sieci!

fb rs