Dłużej czy krócej w e-PR?

e-PR jako skuteczna forma promocji

W świecie rzeczywistym to, co dobre zwykle zbyt szybko się kończy. Weekend, święta, urlop – zapewne zgodzisz się, że to wszystko trwa zdecydowanie za krótko! A jak ta kwestia wygląda w e-PR? Czy wspomniana reguła sprawdza się także na tej płaszczyźnie?

Miara sukcesu w e-PR

W świecie e-PR znajdziemy wiele analogii do świata rzeczywistego. Każdy z nich rządzi się jednak nieco innymi prawami. W e-PR wszystko, co się kończy zbyt prędko, niestety traci swój sens. I przynosi mizerny rezultat – a ten, jak wiadomo, jest najważniejszy dla osób, które prowadzą własny biznes. To, co w realnym życiu określamy mianem ‘dobrego’, na płaszczyźnie e-PR nosi nazwę ‘skutecznego’. A skuteczne jest w tym wypadku to, co jest długofalowe, co pozwala zbudować prawdziwe, dobre relacje pomiędzy klientami a marką i wykreować wiarygodny wizerunek firmy. Zdobycie zaufania nabywców oraz skuteczna komunikacja z nimi to cele, o które powinieneś walczyć. A logiczna, przemyślana strategia marki oraz konsekwentnie prowadzona, długofalowa promocja w Internecie pomogą Ci je osiągnąć.

Fenomen długofalowej promocji w Internecie

Nie ulega wątpliwości, że wszelkie działania, których celem jest budowanie wizerunku oraz promocja marki, są potrzebne. Jednak czy krótkofalowe i długofalowe działania e-PR przynoszą jednakowe korzyści? Odpowiedź brzmi: nie. Postaram się wytłumaczyć Ci to na prostym przykładzie. Wyobraź sobie, że na ulicy podchodzi do Ciebie nieznajomy i przekonuje Cię do wypróbowania nowego produktu. Niewiele wiesz o nieznajomym, ale zaprezentowany przez niego towar jest dość atrakcyjny, a podane przez niego argumenty zdają się być wiarygodne. Teraz druga sytuacja. Na tej samej ulicy podchodzi do Ciebie kolejny nieznajomy, przedstawia się, opowiada Ci o sobie. Okazuje się, że łączy was wiele podobnych cech, zainteresowań. Nieznajomy chce także poznać Ciebie, wysłuchać Cię, dowiedzieć się czegoś więcej na Twój temat. Dopiero wtedy pokazuje Ci swoją ofertę i stara się doradzić, jaki produkt byłby dla Ciebie najlepszy. Komu bardziej zaufasz?

Teraz przenieś tę sytuację do świata e-PR. Czy krótkotrwałe działania promocyjne przekonają klientów do tego, by pozostali wierni Twojej marce? Czy sprawią, że będą się z nią identyfikowali? Niestety nie, gdyż do tego konieczny jest jeszcze jeden czynnik – zaufanie. A na nie – jak wszyscy wiemy – trzeba nieraz pracować latami. W takiej sytuacji kluczową rolę odgrywają długofalowe działania e-PR. Uwzględnienie ich w strategii marki może przynieść Ci wymierne korzyści: wypromować markę, podnieść wskaźniki sprzedaży, przyciągnąć nowych klientów i umocnić relacje z tymi, którzy już wcześniej zaufali Twojej firmie.

Aktualne trendy w e-PR

Skuteczność wszelkich działań e-PR jest uzależniona przede wszystkim od znajomości panujących trendów. Obecnie, zauważalnym zjawiskiem jest zmiana typu komunikacji z tzw. push na pull. Co to oznacza w praktyce? To, że jednostronna, perswazyjna reklama, podana nawet na najpiękniejszym talerzu nie oddziałuje już tak na nabywców, jak kiedyś. Klienci są coraz bardziej samodzielni. Przejmują inicjatywę i sami poszukują w sieci wiarygodnych informacji na temat danej marki. Dlatego tak efektywne okazują się być te narzędzia e-PR, które mają na celu zbudowanie profesjonalnego wizerunku firmy w sieci, a w szczególności WOM czy marketing szeptany.

Ogromną rolę w skutecznej promocji w Internecie odgrywają także wszelkie działania wirusowe, które pozwalają w tani i szybki sposób wypromować markę w sieci i dotrzeć do ogromnej grupy odbiorców. O tym, jak stworzyć atrakcyjny materiał, zawierający subtelnie wpleciony wątek reklamowy przeczytasz TU.

Stale rośnie również znaczenie ciekawych i profesjonalnie przygotowanych blogów, mikroblogów i fanpage’y. Za ich pomocą marka może nie tylko dostarczać klientom ważne informacje o firmie oraz wartościowy content, który wpływa na pozycjonowanie w wyszukiwarkach. Możesz także skutecznie komunikować się z odbiorcami. Aktywność na popularnych stronach i portalach, typu Facebook, Twitter znacznie zwiększa prawdopodobieństwo, że Twoja firma zostanie dostrzeżona i wypromowana przez użytkowników. Dlatego, jeśli zależy Ci na efektywnej promocji w Internecie, to warto uwzględnić te narzędzia w strategii marki.

Jak widzisz, e-PR jest niezwykle różnorodną płaszczyzną, na której masz nieograniczony dostęp do narzędzi, przy pomocy których możesz skutecznie wypromować swoją firmę. To, czy wykorzystasz je w strategii marki zależy tylko od Ciebie. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości czy obawy – pytaj! Na rynku znajdziesz wielu specjalistów, którzy chętnie udowodnią Ci, że promocja w Internecie jest naprawdę skuteczna. I pamiętaj – to, co dobre w e-PR trwa… jak najdłużej!

Foto: http://www.sxc.hu/

DODANO: 5.09.2013r.
KOMENTARZE: Facebook - , Disqus - 0

komentarze

Marketing, reklama
i komunikacja w sieci!

fb rs