Czy warto mieć wirtualne biuro prasowe?

Obecnie chyba żadna firma nie wyobraża sobie funkcjonowania bez internetu. Każdy, nawet najmniejszy przedsiębiorca, posiada stronę internetową. Przygotowana jest po to, aby ułatwić klientom kontakt z firmą, dostarczyć im najważniejsze informacje. Ale czy z równym zainteresowaniem dbamy o kontakt z dziennikarzami co z konsumentami?

Czym jest wirtualne biuro prasowe

Jeśli jesteś przedstawicielem bądź właścicielem małej firmy, pewnie zastanawiasz się, po co w ogóle miałbyś dbać o kontakt z mediami. Otóż jest to ogromnie ważne także dla niewielkich przedsiębiorstw. Media regionalne to główne źródło informacji dla lokalnej społeczności. Nie możesz więc zapomnieć o tej gałęzi swojej działalność. Aby być pozytywnie postrzeganym przez społeczność lokalną, czyli Twoich konsumentów, musisz zadbać o dziennikarzy. Jak to zrobić?

Czym jest wirtualne biuro prasowe?

Rozwiązaniem jest stworzenie wirtualnego biura prasowego. To usługa, która pozwala skupiać wokół siebie przede wszystkim przedstawicieli mediów, ale także osoby zainteresowane działalnością naszej firmy.

Biuro to za pomocą internetu tworzy materiały prasowe, które mogą być przydatne dla mediów, a także dba o aktualność informacji pojawiających się na Twojej stronie internetowej. Wprowadzasz na rynek nowy produkt? Kupujesz nowoczesny sprzęt, który usprawni produkcję? Poinformuj o tym media.

Ponadto pozwala na szybkie i regularne monitorowanie każdego kroku firmy w mediach. Możesz sprawdzać i kontrolować to, co dziennikarze piszą na Twój temat

Co więcej  wirtualne biuro prasowe ułatwia kontakt nie tylko pomiędzy firmą a mediami, ale także pomiędzy nią, a jej partnerami biznesowymi.

Korzyść, korzyść i jeszcze raz korzyść

Jakie korzyści wynikają z posiadania wirtualnego biura prasowego. Otóż jest ich sporo :)

Wirtualne biuro prasowe to przede wszystkim oszczędność czasu. Jeśli zlecisz komuś prowadzenie go, możesz spokojnie zająć się rozwijaniem firmy, budowaniem jej pozytywnego wizerunku i kontaktami biznesowymi.

To także wspieranie pozytywnego, profesjonalnego wizerunku Twojej firmy. Biuro prasowe na pewno zrobi wrażenie nie tylko na dziennikarzach, ale także na Twoich partnerach biznesowych oraz na konkurencji!

Prowadząc wirtualne biuro prasowe masz pewność, że Twoje komunikaty trafią do odpowiedniego odbiorcy. Nie jest bowiem sztuką rozesłanie materiałów do wszystkich, sztuką jest trafienie do właściwych odbiorców i zainteresowanie ich danym tematem.

Dzięki takim działaniom zapewniasz sobie również dostępność przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Dajesz innym możliwość kontaktowania się z Twoją firmą non stop. Pamiętaj bowiem, że dziennikarze pracują zwykle własnym rytmem, a nie w stałych godzinach.

Prowadzić samemu czy nie?

Pewnie zastanawiasz się, czy warto wydawać pieniądze na to, aby zlecać zewnętrznej firmie prowadzenie takiego biura. Otóż powiem od razu – to się opłaca! Zatrudnienie własnego pracownika, który zajmowałby się obsługą takiego biura, to zdecydowanie wyższy koszt niż zlecenie tego zadania profesjonalnej agencji.

Pamiętaj też, że biuro prasowe powinno być obsługiwane bez przerwy. Dziennikarze pracują w równych godzinach, nieraz potrzebują informacji w trybie natychmiastowym. Wynajmując profesjonalistów możesz od nich oczekiwać obsługi 24/dobę. Czy którykolwiek z pracowników zgodziłby się na to?

Dzięki usłudze wirtualnego biura prasowego, agencja bierze na siebie niemal całość obowiązków związanych z przygotowaniem i optymalizacją działań e-PR, podczas gdy Ty możesz skupić się na sednie - budowie wartościowych relacji i umacnianiu pożądanego wizerunku Twojej firmy. W ramach jednej usługi pozbywasz się kłopotu z utrzymaniem aktualności Twojej strony internetowej oraz zyskujesz wsparcie w kontaktach z dziennikarzami i portalami internetowymi.

Pamiętaj również, że dziennikarze są specyficzną grupą. Kontakt z nimi opiera się na innych zasadach, niż kontakt z klientami. W mediach bowiem obowiązuje inne zasady i zwyczaje. O dziennikarzy trzeba „dbać”, aby chcieli o nas pisać oraz aby nawiązać z nimi stały kontakt.

Przekonaliśmy Cię? Jeśli tak, skontaktuj się z nami!

foto: sxc.hu

DODANO: 7.01.2014r.
KOMENTARZE: Facebook - , Disqus - 1

komentarze

Comments (1):

  1. andrzej.pj says:

    Powiem krótko - Świetny pomysł, nie wpadłem na to :)

Marketing, reklama
i komunikacja w sieci!

fb rs