Czy rozmiar w e-marketingu ma znaczenie?

skuteczne_dzialania_w_e_marketinguCzy wiesz, że pytanie: „Czy rozmiar ma znaczenie?” jest jednym z najczęściej wpisywanych w wyszukiwarce Google? Dyskusja na ten temat toczy się nieustannie. Jedni twierdzą, że to przysłowie kryje w sobie wiele prawdy, inni są zupełnie przeciwni tej teorii. A prawda leży jak zwykle gdzieś po środku. O ile stwierdzenie to ma swoje uzasadnienie przy kupnie roweru, o tyle przy wyborze agencji, która specjalizuje się w e-marketingu już nie. Jesteś zaskoczony?

Czy warto w ogóle inwestować w e-marketing?

W dzisiejszych czasach prowadzenie działań e-marketingowych nie jest żadnym firmowym ‘widzi mi się’. Obecność firmy w sieci to konieczność. Bycie widocznym w Internecie to połowa sukcesu. Za drugą połowę odpowiada efektywny marketing on-line.

Myślę, że można zaryzykować stwierdzenie, że firmy, które nie prowadzą żadnych działań na płaszczyźnie internetu, mają nikłe szanse na sukces. Dlaczego? Gdyż są niedostrzegalne dla użytkowników. A dzisiejsze pokolenie konsumentów szanuje swój cenny czas i nie zamierza go tracić na poszukiwania niewidzialnej firmy.

Wielkie ryby czy mniejsze płotki?

Istnieje przekonanie, że wszelkie działania e-marketingowe generują ogromne koszty. Do takiej teorii ‘przyzwyczaiły’ nas wielkie agencje, których cenniki opiewają niekiedy na bajońskie sumy. Wiele mniejszych marek nie może pozwolić sobie na takie wydatki. Budżet firmy nie jest bowiem z gumy – nie da się go rozciągnąć. Co wtedy? Czy trzeba rezygnować z e-marketingu i pozwolić konkurencji zwyciężyć walkowerem? Oczywiście, że nie! Wystarczy zaufać mniejszej agencji e-marketingowej.

Prawdopodobnie w jej portfolio nie znajdziesz tak długiej listy klientów, jak ma to miejsce w przypadku gigantów branży reklamowej. Ale pamiętaj, że o byciu fachowcem nie decyduje ilość, lecz jakość dostarczanych usług. Warto zatem zwrócić uwagę na kilka innych kwestii, które świadczą o wartości danej agencji e-marketingowej.

Na co zwrócić uwagę przy wybieraniu agencji e-marketingowej?

Jak już wspomniałam, długość listy klientów nie jest czynnikiem, który powinien przeważać przy dokonywaniu takiego wyboru. Bardziej istotne są referencje oraz portfolio, jakimi może pochwalić się agencja e-marketingowa. Zamieszczone opinie znajdziesz bez problemu zarówno na stronach poszczególnych jednostek, jak i na forach internetowych. Ich prawdziwość można łatwo zweryfikować – wystarczy bowiem skontaktować się z osobą, która je wystawiła.

Profesjonalna agencja e-marketingowa powinna posiadać ogólnodostępną listę zrealizowanych projektów wraz z opisem przeprowadzonych działań. Dzięki temu będziesz mógł przyjrzeć się, jak wygląda przykładowa strategia promocyjna i jakie przyniosła skutki.  Wnioski możesz wyciągnąć sam i na ich podstawie podjąć właściwą decyzję.

Nie bez znaczenia jest także wygląd strony agencji e-marketingowej. Powinna ona stanowić wizytówkę firmy, odzwierciedlać jej profesjonalny wizerunek. Zwróć także uwagę na poboczne działania, np. fakt prowadzenia przez agencję firmowego bloga z wartościowym contentem. Jeśli agencja profesjonalnie prowadzi działania autopromocyjne, to możesz spodziewać się, że Twoją firmą zajmie się równie dobrze.

Co zyskujesz przy współpracy z niewielką agencją e-marketingową?

Jeśli dalej nie jesteś pewny czy mniejsza agencja poradzi sobie z poprowadzeniem działań z zakresu marketingu on-line w Twojej firmie, to odpowiedz sobie na pytanie – czy wolisz płacić za solidnie wykonaną pracę czy za nowoczesne biura, w których swoje siedziby mają zwykle największe firmy, zajmujące się e-marketingiem?

Weź również pod uwagę to, że nawet jeśli podejmiesz współpracę z dużą agencję marketingową, to nad Twoim projektem i tak będzie pracował kilkuosobowy zespół... Czyli dokładnie tak samo, jak w małej agencji.

Nie jest tajemnicą, że obecnie największy potencjał reklamowy tkwi w Internecie. Dlatego, jeśli zależy Ci na tym, by klienci trafiali do Twojej firmy za pomocą tego kanału, to zdecydowanie powinieneś uwzględnić marketing on-line w strategii swojej marki. Skup się na prowadzeniu efektywnych działań. A mała agencja e-marketingowa może Ci takie działania zapewnić.  Na czym polega jej przewaga? Na zaangażowaniu. Swoje zadania wykonują z pasją, oddaniem, wykorzystując przy tym ogromne doświadczenie i umiejętności.

Rezultatem ich działań e-marketingowych jest efektywna, przemyślana i naprawdę skuteczna kampania promocyjna w Internecie, a o to przecież chodzi, prawda?

 Foto:http://www.sxc.hu

DODANO: 26.08.2013r.
KOMENTARZE: Facebook - , Disqus - 0

komentarze

Marketing, reklama
i komunikacja w sieci!

fb rs