Content is the king, czyli o tworzeniu wartościowych treści

Tworzenie treści na stronę internetową jest jak gra. Gra, która ma wyznaczone reguły, swoich uczestników, narzędzia do walki, a także zwycięzców i przegranych. Polem bitwy nie jest tutaj jednak murawa czy boisko, a kanały przekazu treści, w tym głównie Internet. Zamiast pucharu czy złotego medalu wygrany otrzymuje przepustkę do prawdziwego sukcesu w biznesie.

Złota korona dla króla content marketingu

Reguły gry

Zasady tej gry są jasno określone i klarowne. Zwycięża ten twórca treści na stronę www, który wykaże się największym zrozumieniem wobec potrzeb klienta. Witryna z tekstami, które będą odznaczały się najwyższym stopniem rzetelności, użyteczności oraz celnością ujęcia tematu, ma szansę na wygraną. A walka jest warta świeczki, bo nagrodą jest, min.:

  • zwiększenie współczynnika konwersji,
  • umocnienie swojej marki,
  • podwyższenie pozycji swojej strony w wynikach wyszukiwania w Google,
  • zyskanie wizerunku eksperta,
  • zwiększenie ilości subskrypcji newslettera,
  • otrzymanie rekomendacji od usatysfakcjonowanych użytkowników,
  • zmniejszenie liczby opuszczeń strony,
  • pozyskanie grupy lojalnych i zaangażowanych w dialog z firmą klientów,
  • zwiększenie sprzedaży swych produktów i usług.

 

Uczestnicy rozgrywek

Wśród osób z branży e-marketingu panuje powszechne przekonanie, że wartościowe treści na stronę internetową obronią się same, czego dowodem jest utrwalone w języku powiedzenie „content is the king”. Jak się jednak okazuje, wielu właścicieli stron internetowych wciąż nie docenia potęgi content marketingu. Ich największym błędem jest umieszczanie na stronach nieprofesjonalnych tekstów, skupianie się jedynie na kluczowych słowach (choć oczywiście nie można ich zupełnie pomijać) i produkowanie pozbawionych sensu zlepków wyrazów, które są zoptymalizowane jedynie pod kątem wyszukiwarek, a nie ludzi. Wielu z nich stosuje też inną, amatorską metodę, czyli tak zwane lanie wody, przez co spotykają się z negatywnym odbiorem i odrzuceniem oferty. Niestety, takie potraktowanie tematu contentu nie przyniesie pożądanych efektów, czyli pozyskania klientów. Użytkownicy, którzy nie znajdują na stronie ciekawych treści oraz dokładnych i wiarygodnych informacji, zaczną szukać ich u konkurencji. W rozgrywkach biorą zatem udział jedynie ci, którzy rozumieją reguły gry i dostosują się do nich.

 

Przygotowanie do walki o najbardziej wartościowy content

Wartościowy content działa jak magnes - przyciąga uwagę konsumentów, zachęca ich do kliknięcia w linki, prowadzące do produktów i usług, a w konsekwencji do dokonania zakupu. Jak zatem przygotować treści na stronę www oraz komunikaty, przesyłane do klientów, żeby móc stanąć do walki? Najważniejsze jest, żeby spełniały one wymienione poniżej cechy:

  • rzetelne – merytoryczny, zgodne z faktami, obiektywne, sprawdzone
  • dopasowane do grupy docelowej – dostosowane do faktycznych zainteresowań i potrzeb klientów, dostarczające poszukiwanej wiedzy, skutecznych rozwiązań
  • interesujące – zwracające uwagę, wykorzystujące różnorodne kanały dystrybucji (fora, media społecznościowe, blogi branżowe)
  • unikalne - kreatywne, wyróżniające się na tle tekstów konkurencji
  • odpowiednio wyedytowane – poprawne i atrakcyjne ze strony wizualnej

Jeżeli marketing treści nie jest Twoim konikiem, a pisanie unikalnych i wartościowych tekstów sprawia Ci kłopot, to warto wówczas zwrócić się o pomoc do profesjonalistów i zlecić im kreację treści, sygnowanych Twoją marką.

 

Prawdziwa walka

Jeśli już wiemy, jak stworzyć profesjonalne i poprawne pod względem merytorycznym treści na stronę internetową, to znaczy, że najwyższy czas stanąć do walki o tytuł The king of content. Może się jednak okazać, że nasi przeciwnicy przygotowali równie dobre teksty. Co wtedy? Mamy dwa wyjścia: znów możemy skorzystać z pomocy fachowców, którzy pomogą nam dobrać najskuteczniejsze kanały dystrybucji i zajmą się rozpowszechnianiem treści lub też możemy kierować się zasadą „zrób to sam” i postawić na własną wiedzę, umiejętności oraz intuicję. Jedno jest pewne – musimy jak najszybciej dotrzeć do odpowiedniej grupy docelowej oraz wyróżnić się na tle konkurencji. Atrakcyjna oferta, przyciągające uwagę elementy graficzne, profesjonalnie wykonane landing pages, a także dobrze dobrane kreacje promocyjne pomogą nam pozostawić przeciwników daleko w tyle.

 

Finał gry w tworzenie treści na stronę WWW

W tej grze największą szansę na wygraną mają ci, którzy stworzą najbardziej przyjazne użytkownikom treści. Strony, które dostarczą rzetelnych informacji, zaciekawią swoją zawartością, które odwiedza się z chęcią i z czystym sumieniem dzieli się nimi ze znajomymi. Takie witryny nie tylko zostaną uznane za wartościowe przez klientów, ale także przez algorytm Google, który umieści je na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Jak zatem widać, zdecydowanie warto brać udział w tej grze i zawalczyć o tytuł The king of content.

Foto: sxc.hu

DODANO: 5.04.2013r.
KOMENTARZE: Facebook - , Disqus - 1

komentarze

Comments (1):

  1. […] że najistotniejszą regułą w content marketingu jest tworzenie wartościowych treści pisałam TUTAJ. Niekiedy okazuje się jednak, że nawet najbardziej profesjonalne komunikaty nie trafiają do […]

Marketing, reklama
i komunikacja w sieci!

fb rs