Branded content to alternatywa czy konieczność?

branded content to gwarancja sukcesu

Od momentu pojawienia się narzędzia marketingowego, zwanego branded content, rynek usług promocyjno-reklamowych przechodzi swoją własną, małą rewolucję. Zmiany są coraz bardziej zauważalne. Jeżeli chcesz się dowiedzieć, na czym one polegają i jak owe zmiany są wprowadzane przez zagraniczne firmy i w końcu, czy warto za nimi podążać, to ten artykuł jest stworzony właśnie dla Ciebie.

Branded content a tradycyjna reklama

Zamysł tworzenia atrakcyjnych komunikatów reklamowych, które przyciągną uwagę klientów nie jest niczym nowym. Idea content marketingu istnieje bowiem od czasu pojawienia się pierwszej reklamy, a strategia marki od zawsze opierała się na zachęcaniu konsumentów do zakupu produktu za pomocą atrakcyjnych i sugestywnych treści. Pewnie zastanawiasz się – czym zatem wyróżnia się to narzędzie marketingowe i w czym tkwi jego siła? Odpowiedź jest prosta. Otóż branded content to nie tylko świetny sposób na kreowanie wizerunku marki czy podniesienie wyników sprzedaży, jak ma to miejsce w przypadku tradycyjnych form promocji. To także możliwość stworzenia materiałów, które będą idealnie dopasowane do potrzeb i zainteresowań grupy docelowej oraz będą w stu procentach realizowały cele kampanii.

Video przyszłością reklamy

Jak już wspomniałam TUTAJ, komunikacja oparta o branded content może wykorzystywać różne kanały przekazu treści marketingowych. Jednak największym zainteresowaniem cieszą się obecnie filmy video, dlatego to właśnie ich przykładami posłużę się w dalszej części tekstu.

Obserwując rynek zagraniczny można zauważyć, że branded content, które u nas często jest określane mianem alternatywy dla tradycyjnej reklamy, tam zyskuje priorytetowy status. Wiele tamtejszych firm uwzględnia wykorzystanie potencjału branded content w swych działaniach marketingowych. Czy taka strategia marki ma szansę na powodzenie? O tym przekonasz się, czytając dalszą część artykułu.

Branded content dla małych i dużych

Z możliwości, jakie oferuje to narzędzie marketingowe korzystają zarówno najwięksi potentaci, jak i właściciele niewielkich firm. Zacznijmy od tych największych i najbardziej znanych przedsiębiorstw, które dostarczają swoim klientom niesamowicie atrakcyjne komunikaty, zawierające umiejętnie zakamuflowany wątek reklamowy.

Najznamienitszym przykładem obrandowanej treści jest skok Felixa Baumgartnera:

Wyczyn austriackiego spadochroniarza pobił wszelkie rekordy oglądalności. Jego skok obserwowało poprzez kanał Youtube.com ponad osiem milionów internautów! Ale nie tylko Felix był tutaj zwycięzcą – ogromny sukces odniósł także sponsor tej akcji – marka Redbull. Firma ta od dawna wykorzystuje potencjał, jaki posiada w sobie branded content. Wcześniej mogłeś bowiem podziwiać inne, ekstremalne popisy sportowców:

Tobie zapewne podniosły one puls, a marce Redbull… wskaźniki sprzedaży:)

O tym, jak wielka siła drzemie w branded content możemy przekonać się także, śledząc działania marketingowe producentów luksusowych samochodów, takich jak BMW. Marka udostępniła klientom cykl ośmiu filmików, w których wystąpiły znane postaci ze świata filmu i estrady:

Wspólnym mianownikiem wszystkich odcinków jest postać kierowcy, grana przez Clive’a Owena oraz oczywiście – charakterystyczny znaczek marki BMW.

Branded content to narzędzie marketingowe, które może być z powodzeniem wykorzystywane przez mniejsze przedsiębiorstwa, czego dowodzi ten krótki, acz piękny i treściwy filmik:

Podejrzewam, że historia brewmastera, pracującego w lokalnym, szwedzkim browarze Abro jest w stanie wzbudzić pozytywne emocje nawet u osób, które nie przepadają za tym złocistym trunkiem.

Pomysłem, który zasługuje na uwagę jest projekt niewielkiej, amerykańskiej marki odzieżowej Dakine:

Do współpracy zaproszono kilka kobiet, które w naturalny sposób pokazywały swoje prawdziwe pasje. Co ciekawe, jedną z bohaterek filmu jest polska snowboardzistka – Katarzyna Rusin. Produkcja tego obrazu nie pochłonęła wielkich nakładów finansowych, a efekt końcowy jest naprawdę interesujący.

Jeżeli nadal nie jesteś przekonany czy uwzględnić branded content w swojej strategii marki, to pamiętaj, że to narzędzie marketingowe ma w sobie więcej potencjału niż najciekawsza tradycyjna reklama! To fuzja rozrywki i subtelnej, markowanej treści, to unikalne połączenie atrakcyjnych komunikatów i przekazu reklamowego i w końcu – to jednoczesne spełnienie potrzeb sprzedawców i oczekiwań klientów, którzy są dla Ciebie najważniejsi, prawda?:)

Foto: http://www.sxc.hu

DODANO: 17.07.2013r.
KOMENTARZE: Facebook - , Disqus - 0

komentarze

Marketing, reklama
i komunikacja w sieci!

fb rs