Chcesz sprzedawać treścią? Oto 6 zasad tworzenia dobrego contentu

Content marketing może stanowić zarówno dobre uzupełnienie strategii marketingowej firmy, jak i realną alternatywę dla kampanii reklamowej. Szczególnie tam, gdzie stawki CPC są wysokie, a konwersja niska. Ale jak stworzyć treść, która rzeczywiście pomoże wygenerować sprzedaż?

Jak stworzyć content (treść), który sprzedaje?

Niby wszystko jest oczywiste. Trzeba tworzyć dobrą treść i ją rozpowszechniać wśród potencjalnych klientów. Ta treść będzie nam przynosić zainteresowanie, poprawiać wizerunek i z czasem zdobywać jeszcze więcej klientów. Tak ma działać content marketing.

Tymczasem jedne firmy radzą sobie na tym polu całkiem nieźle, a inne - mimo poświęconego czasu, pieniędzy i zaangażowania - wciąż ponoszą sromotne porażki. Czy to znaczy, że działania contentowe nie wszędzie się sprawdzają? Być może. Jednak znacznie częściej powód porażki leży w samej treści, która po prostu nie spełnia wymogów content marketingu.

Nie reklamuj. Zainspiruj!

Przede wszystkim dobry content musi inspirować i ciekawić. Dopiero gdy treść spełni te dwa warunki, może cokolwiek komukolwiek sprzedać (choć lepszym słowem byłoby zaproponować - bo content marketing to zupełna odwrotność nachalnej sprzedaży). Zastanów się chwilę - ile razy w ciągu ostatniego miesiąca zaciekawiła Cię ulotka reklamowa, którą ktoś wcisnął Ci na siłę lub zainspirował do działania raport o prognozach finansowych firmy XY na rok 2014?

Jeśli chcesz osiągnąć sukces w działaniach content marketingowych, musisz zapewnić swoim odbiorcom coś rzeczywiście wartościowego. Treść którą im dostarczasz musi ciekawić od pierwszej sekundy, przekonywać do poświęcenia jej cennej chwili uwagi, inspirować do działania.

Tylko w ten sposób możesz zdobyć uwagę odbiorcy, która będzie Ci niezbędna, by w przyszłości zamienić odbiorcę w klienta.

Dobry content, to istotny content

Po drugie, jeśli zależy Ci na tym, aby Twoja firma skorzystała na content marketingu, najpierw zastanów się jakiego rodzaju treści są istotne i ważne z punktu widzenia Twoich klientów.

Tworząc raport, prezentację, czy infografikę upewnij się, że ostateczny efekt dostarczy ważnych informacji Twojej grupie docelowej. Jeśli efekt końcowy nie zawiera żadnej istotnej wiedzy, tracisz czas - swój, a co gorsza także swoich odbiorców.

Zanim wpuścisz content do sieci - daj go do przeczytania partnerowi, koledze, nawet pojedynczemu klientowi… i zapytaj na koniec czy było warto się z tym zapoznać?

Przekaż wiedzę, która wypełni niszę

Czy jest jakiś problem, lub specyficzne pytanie, które najczęściej pada z ust Twoich klientów? Jeśli tak - niech to właśnie będzie tematem Twojego najbliższego wpisu na blogu lub prezentacji.

Tylko dostarczanie tego rodzaju treści może w przyszłości zaowocować zbudowaniem relacji z potencjalnym klientem, a w efekcie sprzedażą. Twoja firma bowiem stanie się właśnie tą jedyną na rynku, która rzeczywiście pomogła swojemu odbiorcy rozwiązać ważny dla niego problem. Takiej pozycji firmy w umyśle klienta nie jest w stanie podważyć nawet kampania reklamowa za grube pieniądze.

Dobrze przygotuj materiał

Nawet najlepiej przemyślana treść jest nic nie warta, jeśli zostanie byle jak przygotowana. Zadbaj o poprawność gramatyczną (o literówkach nie wspominając) i lekkość przyswajania. Zwróć uwagę na detale i miły dla oka design.

W końcu podpisujesz się pod tym swoją marką. Twój content, to Twoja wizytówka. Przez to jak zostanie przygotowany, pokazujesz jaki jest Twój biznes i jakie ma podejście do klientów.

Dobry content to content istotny… dla Twojej firmy

Kilka linijek wyżej napisałem, że dobra treść powinna nieść ze sobą istotną wartość dla Twoich klientów. Powinna także nieść ze sobą wartość dla Twojej firmy. Zastanów się jaki jest cel tej prezentacji, e-booka, czy infografiki? Czy ta treść w jakikolwiek sposób wspiera Twoje cele biznesowe?

Jeśli nie - znów tracisz czas. Tworząc content zawsze miej na uwadze cel, który dzięki niemu chcesz osiągnąć.

Content marketing musi udowadniać

Ostatnia, ale równie ważna zasada, co 5 powyższych. Dobra treść musi… zawierać treść :) Nie możesz tak po prostu napisać, co Ci się wydaje. Daj dowód na poparcie swoich tez. Przywołaj statystyki lub pozytywną opinię klienta.

Pokaż, że to, co piszesz ma merytoryczną wartość i nie jest wyssane z palca, a zapewniam Cię, że odbiorcy pójdą za Twoimi radami. A gdy to się stanie, jesteś na prostej drodze do rekordów sprzedażowych.

Tych 6 zasad może wydać Ci się banalnych. Zastanów się jednak przez chwilę, czy Twoje wyniki Cię satysfakcjonują i czy Twój content spełnia powyższe reguły?

Jeśli masz już są sobą pierwsze doświadczenia z content marketingiem, lub dopiero zastanawiasz się, czy ta strategia będzie dobrym rozwiązaniem dla Twojej firmy - zadaj mi pytanie w komentarzu, albo skontaktuj się ze mną osobiście.

DODANO: 3.12.2013r.
KOMENTARZE: Facebook - , Disqus - 1

komentarze

Comments (1):

  1. Łukasz Przestrzelski says:

    Treść musi być ciekawa, żeby użytkownik zwrócił na nią uwagę, ale powinna też działać na emocje. Im bardziej na nie wpływa, tym większa szansa, że prześle informacje dalej. Więcej na ten temat można przeczytać w poniższym artykule: http://www.bycwidocznym.pl/zdobywanie-linkow-udostepnien-wirusowy-content-marketing/

Marketing, reklama
i komunikacja w sieci!

fb rs