5 tricków zwiększających zaangażowanie fanów na facebooku

jak zwiększyć zaangażowanie fanów w social media?Prowadzenie fanpage samo w sobie nie jest łatwym zajęciem. Nie wystarczy bowiem opublikować kilku chwytliwych obrazków czy haseł, żeby zdobyć fanów. Jeszcze trudniej jest namówić tych fanów do interakcji z profilem czy marką.

Co zrobić, aby zwiększyć zaangażowanie fanów na facebooku?

Publikuj krótkie posty

Ludzie nie chcą i nie mają czasu czytać długich komentarzy. Dlatego im krótsza wypowiedź tym większa szansa, że zostanie przeczytana i przyciągnie uwagę. Jeśli chcesz zwiększyć zaangażowanie – pozwól przemówić obrazom. To one są najchętniej przekazywane dalej, lajkowane czy komentowane. (więcej wskazówek na ten temat znajdziesz w tym poście).

Nie używaj skróconych linków

Użytkownicy lubią wiedzieć, gdzie zostaną przekierowani po kliknięciu w link. Dlatego skróty zniechęcają do kliknięcia. Oczywiście publikowanie przydługich linków też nie jest najlepszym pomysłem. Najlepiej więc zastosować jego skróconą wersję, ale taką w której będzie zawierała się gówna domena. Na przykład, Victoria 's Secret wykorzystuje taki skrót http://i.victoria.com/wSl zamiast ekstradługich linków.

Publikuj o właściwej porze

Facebook angażuje użytkowników w określonych porach bardziej, w innych mniej. Obserwuj więc, która pora jest najbardziej odpowiednia dla fanów Twojego profilu. Jednak nie możesz zapomnieć o cyklu życia postu. Dopóki zaangażowanie fanów w interakcję z postem rośnie, nie ma sensu publikować kolejnego.

Używaj słów-kluczy

Pewne słowa generują większe zaangażowanie fanów niż inne. Jeśli chcesz, aby użytkownicy lajkowali, komentowali i dzielili się treściami z Twojej tablicy, namów ich do tego. Takie słowa jak polub, zobacz, kliknij, podziel się czy napisz zachęcą ich do wejścia w interakcje. Oczywiście nie możemy przesadzić, bo tak zwane „żebrolajki” nie zawsze są mile widziane.

Zadawaj pytania

Chcesz odpowiedzi na post? Zadaj pytanie! To najprostszy sposób na zachęcenie Twoich fanów do publikowania wypowiedzi. Po pierwsze, pytanie musi być zadane tak, aby możliwa była krótka, jednozdaniowa odpowiedź. Po drugie umieść je na końcu, nie na początku wpisu.

Te krótkie wskazówki pozwolą Ci zwiększyć zaangażowanie Twoich fanów i bardziej świadome prowadzenie fanpage Twojej firmy. A większe zaangażowanie to przede wszystkim większa szansa, że Twoja treść dotrze do szerokiej publiczności.

Foto: sxc.hu

DODANO: 28.11.2012r.
KOMENTARZE: Facebook - , Disqus - 0

komentarze

Marketing, reklama
i komunikacja w sieci!

fb rs